نوشته شده توسط : ذهن نو

اضطراب بیماری یکی از انواع اختلالات شبه جسمانی است که با نام‌های مختلفی از جمله خود بیمار انگاری و هیپوکندریا شناخته می‌شود. در این اختلال بیمار با اشتغال ذهنی یا ترس از بیمار شدن مواجه می‌شود و اعتقاد دارد که به یک بیماری جدی مبتلا است. افراد مبتلا به این اختلال احساس‌های جسمی خود را تشدید و تقویت می‌کنند که این موضوع می‌تواند باعث تداوم مشکل شود. اضطراب بیماری ممکن است که تمام دستگاه‌های بدن را فرا بگیرد اما دستگاه‌های گوارش و قلبی-عروقی شایع‌ترین هستند. آنچه که بیشترین نقش را در این اختلال دارد اضطراب و ترس است که راهکارهای روان درمانی و دارو درمانی نیز به کاهش این مسئله می‌پردازند. در ادامه به بررسی بیشتر علل، علائم و درمان اضطراب بیماری خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

اضطراب بیماری

خود بیمار انگاری

مقابله با هیپوکندریا

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

اضطراب بیماری یعنی چه؟

اضطراب بیماری یا هیپوکندریا نام یک اختلال روانی است که فرد دائما نگران ابتلا به یک بیماریست و نشانه‌های بدنی را کند و کاو می‌کند و در خود به دنبال علائمی می‌گردد که نشان می‌دهند او بیمار است.

خود بیمار انگاری می‌تواند اعضای مختلف بدن و انواع بیماری‌ها را شامل شود. یک فرد با این اختلال، زمانی نگران وجود یک توده در مغز خود است و زمانی نگران مشکلات گوارشی. اما می‌توانیم با توجه به شدت و طول مدتی که فرد با این بیماری درگیر است، آن را به دو دسته مزمن و حاد تقسیم کنیم.

حالت مزمن

در حالت مزمن این بیماری، اگرچه شدت اضطراب و نگرانی پایین تر است اما فرد برای سال‌ها با چنین شرایطی درگیر است. برای برخی از این افراد، حساسیت به نشانه‌های بدنی و مراقبت از سلامت، به صورت یک عادت و جنبه‌ای از زندگیشان تبدیل شده است. به دنبال وجود چنین رفتارهایی آن‌ها نسبت به این مسئله که به لحاظ روانی بیمار هستند، پذیرش پایینی دارند و همچنین در طی سال‌ها توجیهات بسیاری برای رفتارهای خود پیدا کرده‌اند که اکنون تبدیل به عقایدی غیر قابل نفوذ در آن‌ها شده است.

حالت حاد

این گونه از بیماری، به صورت ناگهانی و به یک دفعه در فرد ظاهر می‌شود و در عین حال، شدت اضطراب بالایی را در وی ایجاد می‌کند. شروع این بیماری می‌تواند به دنبال یک رویداد استرس زا باشد. برای مثال ابتلای یکی از نزدیکان به یک بیماری و یا شنیدن اطلاعات نگران کننده‌ای راجع به یک بیمای خاص از طریق تلویزیون، روزنامه یا حتی یک گفت وگو. این وضعیت باعث بروز ترس و نگرانی در فرد شده و او احساس می‌کند نشانه‌های بیماری را در خود می‌بیند.

برای اطلاع بیشتر در زمینه کنترل اضطراب کلیک کنید.

 

علائم و نشانه های اضطراب بیماری

* توجه بیش از حد به علائم بدنی

* سوء تعبیر علائم جسمی

* باور به اینکه فرد دچار بیماری بدی شده و به زودی خواهد مرد

* درگیری طولانی مدت برای یافتن مستندات علمی در زمینه بیماری و یا قرار ملاقات‌های مکرر با پزشک

* عدم تغییر باور، علی رغم نرمال بودن تمامی آزمایش‌ها و تشخیص بیمار نبودن توسط پزشک

افراد با اختلال هیپوکندریا ترس و اضطراب شدیدی را در ارتباط با بیماری تجربه می‌کنند و این اضطراب باعث نارضایتی خود آن‌ها یا دیگران می‌شود. همچنین مشغولیت با رفتارهای مرتبط با سلامت، باعث می‌شود که فرد، نتواند بسیاری از کارهای روزمره زندگی را انجام دهد و به همین خاطر مشکلاتی در زمینه‌های مختلف، از جمله در محیط کاری پیدا کند.

تداوم نشانه‌ها به مدت 6 ماه، ناراحتی خود فرد از وضع موجود، گلایه اطرافیان و شواهدی که نشان می‌دهد فرد از فعالیت مفید در سایر جنبه‌های زندگی بازمانده است، از دلایل مهم برای تشخیص گذاری در زمینه هیپوکندریا هستند.

 

دلایل ایجاد اضطراب بیماری

1. اضطراب

به طور کلی زیربنای اصلی این بیماری اضطراب است. آمادگی فیزیولوژیک برای بالا بودن سطح اضطراب در فرد و یا تجربیات فرد در طول زندگی که باعث بالارفتن اضطراب در یک فرد می‌شوند، می‌توانند منجر به ابتلای به خود بیمارانگاری در فرد شوند.

برای شناخت بیشتر در زمینه درمان اضطراب کلیک کنید.

2. طرز تعبیر غلط

آنچه در افراد هیپوکندریا به عنوان علائم جسمی در نظر گرفته می‌شود، همان علائم بدنی است که همه ما در طول روز تجربه می‌کنیم. تیر کشیدن کمر، احساس خستگی و کسالت، یک درد ساده و گذرا در شکم و … اما خود بیمار انگاران، این علائم را به صورت یک فاجعه تعبیر می‌کنند. آن‌ها احساس می‌کنند یک مشکل جدی در بدنشان در حال شکل گیری است. در نتیجه آنچه عامل بیماری شناخته می‌شود یک تفکر اشتباه، به این صورت است که فرد وقایع عادی را به صورت فجایع تعبیر می‌کند.

3. تربیت خانوادگی

افرادی که در خانواده‌هایی با چنین شرایط زندگی می‌کنند، به احتمال بیشتری به چنین مشکلاتی مبتلا می‌شوند چرا که فرد از کودکی و از طریق والدین شیوه رفتاری نگران بودن راجع به سلامت را یاد می‌گیرد.

4. بروز یک رویداد استرس زا

به وجود آمدن یک اتفاق پر استرس در زندگی، می‌تواند دلیلی برای بروز بیماری باشد. در این گروه از افراد، زمینه ابتلا به خود بیمار انگاری از قبل وجود داشته است اما فرصت بروز پیدا نکرده بود. با بروز یک رویداد پر استرس در زندگی، فرد ممکن است علائم بیماری را نمایش دهد.

 

درمان اضطراب بیماری

1. دارو

همانطور که گفته شد، بحث اصلی در بیماری هیپوکندریا اضطراب است. البته نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که درصد بالایی از بیماران افسرده نیز، به این بیماری دچار می‌شوند. به همین خاطر داروهایی که در درمان اضطراب و افسردگی نقش دارند، برای تخفیف علائم مفید هستند. از جمله داروهایی که در درمان این بیماری مفید هستند، خانواده دارویی (SSRI)ها مانند فلوکستین یا ونلافاکسین هستند. این داروها بر میزان ترشح سروتونین در مغز اثر می‌گذارند و از این طریق میزان اضطراب فرد را کنترل می‌کنند.

آنچه در ارتباط با درمان دارویی تمام بیماری‌های روانی می‌بایست به آن توجه داشت این است که داروها صرفا باعث کاهش علائم شده و زمینه مناسبی برای برقراری ارتباط با درمانگر و انجام تمرینات فراهم می‌کنند. به همین خاطر هرگز نباید داروهای روانی را به عنوان درمان کامل در نظر بگیریم. این در حالیست که تخفیف علائم پیش آمده با مصرف دارو از جانب اکثر افراد به عنوان درمان تلقی می‌شود.

2. درمان شناختی-رفتاری برای اضطراب بیماری

مناسب‌ترین درمان روان شناختی برای اختلال خودبیمار انگاری، درمان شناختی-رفتاری است. این درمان معتقد است افکار هر فرد، رفتار و هیجانات او را به دنبال دارند. به همین خاطر سعی می‌کند تا به بیماران هیپوکندریا کمک کند، جریانات غلط فکری را شناخته و آن‌ها را اصلاح کنند زیرا همانطور که گفته شد، آنچه باعث بروز بیماری در فرد می‌شود، تفکر فاجعه آمیز بودن علائم بدنی است.

3. جلوگیری از پاسخدهی

یک روش مفید این است که در هنگام ترس و اضطراب، از انجام رفتارهای وارسی خودداری کنید. در این روش شما می‌بایست بعد از مشاهده علائم جسمی و نگرانی برای سلامت خود، علی رغم تمایلی که به جست‌وجوی سایت‌ها و نوبت گرفتن از پزشک‌ها دارید این رفتار را به تعویق بیاندازید. برای مثال یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید و یا برای خرید از خانه خارج شوید. با خودتان قرار بگذارید که پس از بازگشت به خانه از دکتر وقت می‌گیرم و یا در اینترنت جست‌وجو می‌کنم. سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است فاصله زمانی بین مشاهده علائم و رفتارهای این چنینی را افزایش بدهید. در ابتدا ممکن است نتوانید زمان زیادی به خوبی از پاسخدهی جلوگیری کنید، اما به تدریج توانمند خواهید شد.

4. درمان‌های گروهی

تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در جلسات گروهی و مشاهده این امر که افراد بسیاری نظیر ما با این مشکل درگیر هستند، تاثیربسیاری در بهبودی خواهد داشت. با این حال برای انتخاب بهترین نوع درمان بهتر است که از یک مشاور در زمینه بیماری‌های روانی کمک بگیرید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

 

سوالات متداول

چرا افراد دچار خود بیمار انگاری می‌شوند؟

آمادگی بالای بدنی برای اضطراب، تعبیر فاجعه آمیز از وقایع و تربیت دوران کودکی در ایجاد این بیماری اثر دارند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب بیماری می توانید از طریق شماره – با متخصصان حاضر در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت نمایید.

 

منبع : اضطراب بیماری



:: برچسب‌ها: اضطراب بیماری ,
:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اضطراب جدایی یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که کودکان مبتلا ترس یا اضطراب بیش از اندازه و نامتناسب با رشد را درباره جدایی از کسانی که به آن‌ها دلبسته‌اند، تجربه می‌کنند. در واقع کودکی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند معمولاً ترس بسیار شدیدی از مرگ یا جدا شدن از والدین خود دارد و مشکل خود را اغلب در قالب علائم جسمانی نظیر دل درد، کابوس‌های شبانه و وابستگی بیش از حد به پدر و مادر نشان می‌دهد. معمولا عوامل محیطی مانند مرگ یکی از والدین، طلاق، مهاجرت و … می‌تواند در این اختلال تعیین کننده باشد. با این حال از آنجایی که اضطراب جدایی در عملکرد اجتماعی، تحصیلی و دیگر زمینه‌های مهم اخلال ایجاد می‌کند، لازم است تا مداخله به هنگام و درمان صورت گیرد. در ادامه به طور جامع درباره علل، علائم و درمان اضطراب جدایی در کودکان صحبت خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

اضطراب جدایی در کودکان

کاهش اضطراب جدایی

درمان اضطراب جدایی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

اختلال اضطراب جدایی در کودکان و علائم آن

اختلال اضطراب جدایی از جمله مشکلات اضطرابی رایج در بین کودکان است که البته ممکن است در افراد بزرگسال نیز اتفاق بیافتد. کودکانی که دچار این مشکل هستند ترس افراطی در مورد جدایی از مادر یا سایر افراد نزدیک خود دارند که نسبت به سنشان غیر طبیعی به نظر می‌رسد. از جمله دیگر علائمی که در مورد وجود این اختلال در کودک به شما هشدار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– کودک هنگام جدایی از مادر یا سایر افرادی که به آن‌ها دلبستگی دارد ناراحتی مفرطی نشان می‌دهد.

– کودک دائماً نگران از دست دادن یا آسیب دیدن والدین خود است.

– کودک به دلیل ترس‌ها و نگرانی‌های خود از انجام فعالیت‌هایی نظیر رفتن به مدرسه یا دور شدن از منزل خودداری می‌کند.

– از تنها ماندن می‌ترسد و دائماً می‌خواهد والدین همراه او باشند.

– کابوس‌های مکرری در مورد آسیب دیدن یا از دست دادن والدین خود می‌بیند.

– دچار مشکلات مکرر جسمی نظیر دل درد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

برای آگاهی بیشتر درباره اضطراب کودکان کلیک کنید.

علل مؤثر در بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان

علل و عوامل مختلفی می‌توانند در بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان تأثیرگذار باشند و بچه‌ها را در برابر این مشکل آسیب‌پذیر کنند. ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

عوامل محیطی

در بسیاری از موارد اضطراب جدایی در پی تجربیات تلخی اتفاق می‌افتد که ذهن کودک قابلیت پردازش آن را ندارد. برای مثال مواجه شدن با مرگ یکی از اعضای خانواده، طلاق والدین، مرگ حیوان خانگی و تغییرات بزرگی نظیر مهاجرت به این مشکل مبتلا می‌شوند. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که در موقعیت‌هایی نظیر موارد ذکر شده برای سلامت روان کودک اهمیت بیشتری قائل شوید، با او در مورد احساساتش صحبت کنید و کمک نمایید او از فقدان تجربه شده عبور نماید. کمک گرفتن از یک روانشناس کودک از جمله گزینه‌هایی است که در این شرایط تا حد زیادی می‌تواند در سازگاری فرزندتان با شرایط محیطی مؤثر باشد.

عوامل ژنتیکی و فیزیولوژیکی

مطالعات زیست شناختی نشان می‌دهند که احتمالاً عوامل وراثتی در بروز اختلال اضطراب جدایی کودکان نقش عمده‌ای بر عهده دارند. نقش وراثت به خصوص در دختران برجسته‌تر است که این مسئله آسیب‌پذیری کم‌تر پسران در برابر این مشکل را نشان می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با اختلالات و مشکلات کودکان کلیک کنید.

شیوع اختلال اضطراب جدایی در کودکان

شیوع این اختلال در دوران کودکی چیزی در حدود 4 درصد برآورد شده با این حال مطالعات همه گیر شناسی نشان می‌دهد هرچقدر کودکان بزرگ‌تر می‌شوند و به سمت نوجوانی پیش می‌روند میزان شیوع این اختلال در آن‌ها بالاتر می‌رود.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب جدایی در کودکان

اضطراب جدایی در سنین پایین یا قبل از 2 سال امری طبیعی محسوب می‌شود اما نحوه واکنش والدین به این موضوع می‌تواند در تداوم یا محو شدن این مشکل تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در ادامه به چند راهکار اشاره کرده‌ایم که در کنار آمدن کودک با اضطراب جدایی بسیار موثر هستند. همچنین شما می‌توانید این راهکارها را توسط روانشناسان ما در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو دریافت نمایید.

1- از بازی‌ها کمک بگیرید

شما می‌توانید به کمک بازی‌های ساده‌ای نظیر قایم موشک به کاهش اضطراب جدایی فرزندتان کمک کنید. در جریان این بازی که می‌تواند با هیجان، شوخی و خنده همراه باشد کودک به رفت و آمدهای شما عادت می‌کند و اطمینان می‌یابد که پس از هربار رفتن، آمدنی در کار است. از همین رو در موقعیت های دیگر نیز اضطراب و نگرانی کمتری را از خود نشان می‌دهد.

2- برای کاهش اضطراب جدایی در کودکان به آن‌ها دروغ نگویید

هرگز برای این که کودک را به جدایی عادت دهید در مورد ترک نکردن محیط یا بازگشت سریع به فرزند خود دروغ نگویید. این کار احساس بی اعتمادی را در کودک تقویت کرده و منجر به اضطراب شدیدتری در او می‌شود.

3- فرصت ارتباط با دیگران را فراهم کنید

بسیاری از کودکان به دلایلی نظیر ارتباطات محدود اجتماعی والدین خود، به طور کلی از غریبه‌ها می‌ترسند و از همین رو هنگام جدایی از پدر و مادر علائمی نظیر بی قراری و گریه شدید را از خود نشان می‌دهند. برای پیشگیری از این موضوع لازم است از همان ابتدای کودکی فرزندتان را با سایر افراد آشنا کنید و فرصت بودن در کنار آن‌ها را نیز در اختیارش قرار دهید. کودکانی که ارتباطات بسیار محدودی داشته‌اند اغلب جدایی از والدین در سنین بالاتر در محیط‌هایی نظیر مهد کودک یا مدرسه برای آن‌ها بسیار سخت و استرس زا خواهد بود.

4- جدایی را تمرین کنید

برای اینکه کودک به نبود گه گاه شما عادت نماید لازم است که این موضوع را تمرین کند. به همین منظور می‌توانید از زمان‌های بسیار کوتاه شروع کرده و گاهی فرزندتان را با یک فرد مطمئن نظیر مادر یا همسر تنها بگذارید. شما می‌توانید از زمان‌های بسیار کم شروع کنید و به تدریج به زمان این جدایی‌ها بیفزایید. توجه داشته باشید که طول مدت جدایی را تنها زمانی افزایش دهید که کودک به جدایی‌های قبلی کاملا عادت کرده باشد. 

5- از محیط خانه شروع کنید

برای تمرین جدایی ترجیحا بهتر است از محیط خانه خودتان آغاز کنید. مشاهدات نشان می‌دهد کودکان در محیط های غریبه به طور کل اضطراب بیشتری دارند و جدایی از والدین در این شرایط برایشان سخت تر است. به همین خاطر سعی کنید تمرین‌های جدایی را از محیط امن خانه آغاز کرده و پس از سازگاری کودک با این شرایط آن را به موقعیت‌های دیگر نیز تعمیم دهید.

درمان اختلال اضطراب جدایی

در مواردی که راهکارهای خانگی پاسخگو نیستند و اضطراب جدایی عملکرد کودک را در حوزه‌های مختلف نظیر تحصیل مختل می‌کند؛ لازم است که از یک روانشناس برای بهبود اوضاع کمک بگیرید. روانشناسان در درمان اختلال اضطراب جدایی یکی از دو رویکرد کودک محور یا خانواده محور را انتخاب می‌کنند. البته برخی درمانگران نیز التقاطی عمل کرده و از هر دو روش در کنار هم استفاده می‌نمایند.

رویکرد فرد محور

در این روش که معمولاً برای کودکان بزرگ‌تر به کار می‌رود جلسات مشاوره با کودک و بدون حضور والدین برگزار می‌شود. در این رویکرد درمانگر از روش‌هایی نظیر بازی درمانی و تکنیک‌های شناختی و رفتاری برای کمک به کودک استفاده می‌کند. در طی جلسات درمانی کودک یاد می‌گیرد که احساسات خود را با درمانگر در میان بگذارد و روش‌های سالم حل اضطراب‌ها را یاد بگیرد.

رویکرد خانواده محور

در رویکرد خانواده محور مادر و کودک، یا هردوی والدین همراه با کودک در جلسات حضور می‌یابند و درمانگر تعاملات آن‌ها را مورد مشاهده قرار می‌دهد. پس از مشاهدات و بررسی‌های دقیق الگوهای ناسالم ارتباطی برای والدین توضیح داده می‌شود. در واقع درمانگر تلاش می‌کند به والدین بیاموزد که چگونه در کنار مستقل بار آوردن فرزند خود اطمینان و امنیت کافی را نیز در اختیار او قرار دهند و به او کمک کنند با اضطراب‌های درونی خود مقابله کند.

سؤالات متداول

– برای درمان اختلال اضطراب جدایی در کودکان باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان متخصص در حیطه کودک و نوجوان کارشناسانی هستند که می‌توانند در این حیطه به شما کمک کنند. برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

– آیا اختلال اضطراب جدایی به مشکلات دیگری در بزرگسالی می‌انجامد؟

لزوماً اختلال اضطراب جدایی منجر به بروز مشکلات روانشناختی در بزرگسالی نمی‌شود. اما اگر کودک درمان مناسب دریافت نکند و مشکل او مورد بی‌توجهی قرار بگیرد احتمال دچار شدن به اختلالات اضطرابی و افسردگی در بزرگسالی وجود خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات اضطرابی در کودکان میتوانید از طریق شماره _ با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

منبع » اضطراب جدایی در کودکان



:: برچسب‌ها: درمان اضطراب جدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراکز استعدادیابی کودکان مشهد کدام‌اند و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟ استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چراکه هر کودکی با توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی کشف و هدایت شود احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در مشهد زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

استعدادیابی کودکان مشهد

 استعدادیابی کودک خراسان رضوی

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

 برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان مشهد | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان مشهد | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال  بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

1- اولین قدم مشاهده درست

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.  

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین وجدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

2- کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- خودداری از مقایسه

همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعدادهای مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

4- قرار دادن کودک در یک محیط غنی

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- اهمیت قائل شدن برای رؤیاهای کودک

تقریباً همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رؤیاهای خود بگوید. مثلاً برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ ترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند.

استعدادیابی کودکان مشهد | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص برای استعدادیابی کودکان

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان مشهد

موسسه استعدادیابی کودکان فردای روشن مشهد، فرحبخش غربی، خیابان معرفت، معرفت ۲، پلاک ۱۴
موسسه استعدادیابی کودکان نوبنیاد مشهد، بلوار هفت تیر، هفت تیر ۲۳ (نرسیده به میدان ویلا سمت چپ)، پلاک ۵۶
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی ۶۱ و ۶۳، پلاک ۱۱۹

سؤالات متداول

– استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

 

منبع : استعدادیابی کودکان مشهد

 


:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراکز استعدادیابی کودکان کرج کدام‌اند و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟ استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چراکه هر کودکی با توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی کشف و هدایت شود احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

استعدادیابی کودکان کرج 

آدرس مراکز استعدادیابی البرز

آدرس مراکز استعدادیابی کرج

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

 برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان کرج | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان کرج | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال  بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

1- اولین قدم مشاهده درست

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.  

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین وجدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

2- کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- خودداری از مقایسه

همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعدادهای مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

4- قرار دادن کودک در یک محیط غنی

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- اهمیت قائل شدن برای رؤیاهای کودک

تقریباً همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رؤیاهای خود بگوید. مثلاً برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ ترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند.

استعدادیابی کودکان کرج | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در کرج

موسسه استعدادیابی کرج کرج، بلوار مولانا، خیابان ابوعلی سینا، بن بست نهم، پلاک ۸۴
موسسه استعدادیابی جزیره ماداگاسکار کرج، بلوار دانش آموز، حد فاصل پمپ بنزین و بستنی کارن، روبروی بانک رفاه، پلاک ۵۴۳
موسسه استعدادیابی کودک و نوجوان کرج، مهرشهر، بلوار ارم، نبش خیابان ۱۱۷ ، پلاک ۴۲۵
موسسه استعدادیابی اندیشه کیان کرج، گوهردشت، خیابان دوم غربی (شهید تاجی پور) یا خیابان سینا، پلاک ۹۵
موسسه استعداد یابی رایمند کرج، فلکه اول گوهر دشت، ابتدای خیابان مطهری، روبروی سیسمونی شمیم، پلاک ۸۳۲
موسسه استعداد یابی رشد خلاق کرج، تقاطع بلوار انقلاب و بلوار بیهقی، ابتدای انقلاب جنوبی، چهارده متری گلستان، پلاک ۶
موسسه استعداد یابی باغ آینه کرج، میدان نبوت، بلوار ملاصدرا، بعد از پل شهدای روحانی
موسسه استعداد یابی رشد خلاق گوهردشت کرج، گوهردشت، انتهای خیابان ۸ شرقی، پلاک ۸۷

سؤالات متداول

– استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

 

 

منبع : استعدادیابی کودکان کرج 



:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مشاوره تحصیلی تلفنی از جمله خدمات مشاوره سودمندی است که به محصلان کمک می‌کند در مسیر دست یابی به اهداف خود، از هر جا امکان دسترسی به متخصصین را داشته باشند و بتوانند از راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های آن‌ها استفاده کنند. در این نوع از مشاوره شما می‌توانید خدماتی نظیر برنامه ریزی تحصیلی را دریافت نمایید و با روش‌های صحیح مطالعه و نکات مهم در مورد تست زنی آشنا شوید. برگزار شدن جلسات به صورت تلفنی این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که در وقت و هزینه صرفه جویی بیشتری نمایید و در عین حال بتوانید به یک تصمیم آگاهانه برسید. در ادامه به بررسی کامل مشاوره تحصیلی تلفنی خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تلفنی تحصیلی

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی یکی از خدمات مشاوره و روانشناسی است که به دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند در مسیر تحصیل، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و متناسب با توانمندی‌های خود بیشترین بازدهی را کسب نمایند. دریافت مشاوره تحصیلی در برخی از دوره‌ها نظیر انتخاب رشته دوره متوسطه یا در زمان برنامه ریزی برای کنکور بیش از هر زمانی برای محصلان و خانواده‌های آن‌ها اهمیت پیدا می‌کند چراکه یک مشاور خوب می‌تواند با راهنمایی‌هایش مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

اهمیت کمک گرفتن از مشاوره تحصیلی

تحصیل یکی از راه‌های مهم برای دست یابی به موفقیت و جایگاه اجتماعی است. از همین رو اکثر افراد دوست دارند در بهترین دانشگاه‌ها درس بخوانند و بهترین رشته‌های تحصیلی را انتخاب نمایند. با این حال این مسیر، پیچ و خم‌های زیادی دارد و بسیاری از افراد در طول این راه از ادامه دادن آن مایوس می‌شوند یا احساس می‌کنند که از توانایی‌های لازم برای دست یابی به هدف خود برخوردار نیستند.

این در حالی است که عدم بازدهی تحصیلی در بسیاری از مواقع می‌تواند تحت تأثیر عواملی نظیر اضطراب زیاد، برنامه ریزی غلط و روش مطالعه نامناسب باشد. مشاوره تحصیلی با شناسایی کردن علت مشکل به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید متناسب با توانایی‌های خود به بیشترین بازدهی تحصیلی برسید و اهداف خود را پیگیری نمایید. در واقع ممکن است با ایجاد تغییرات کوچکی در روند درس خواندن تغییرات شگرفی را مشاهده کنید که شما را به وجد بیاورند و باعث شوند انگیزه بالاتری برای دنبال کردن اهداف خود به دست آورید.

مشاوره تحصیلی تلفنی و مزیت‌های آن

مشاوره تحصیلی تلفنی از جمله خدمات مشاوره و روانشناسی است که امکان حمایت و پشتیبانی دائمی را برای محصلان فراهم می‌کند. در نتیجه شما به کمک این روش می‌توانید همواره با مشاور خود در ارتباط باشید و از هرجایی با او تماس بگیرید. از آنجایی که مراجعه حضوری در بسیاری از مواقع بسیار وقت گیر است و این مسئله به خصوص برای دانش آموزان پشت کنکور بسیار اهمیت دارد، دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی این مانع را از میان برداشته و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با صرف کم‌ترین وقت و هزینه خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

خدمات ارائه شده در مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی نسبت به مشاوره حضوری هیچ گونه محدودیتی در بیان موضوعات ندارد و مشاور در آن به ارائه خدمات گوناگونی می‌پردازد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– کشف استعدادها و توانمندی‌های منحصر به فرد دانش آموز یا دانشجو

– ارائه برنامه تحصیلی متناسب با ویژگی‌های خاص هر فرد

– کمک به فرد برای داشتن هدف گزینی‌های واقع بینانه

– کمک به محصلان برای شناخت نقاط ضعف خود و آشنایی با روش‌های بر طرف کردن آن‌ها از خدمات ارائه شده در مشاوره تحصیلی تلفنی

– آموزش روش‌های صحیح مطالعه و نکات مهم در مورد تست زنی 

– کمک به محصلان برای کنار آمدن با استرس‌های امتحان

– ارائه جلسات مشاوره انگیزشی برای تقویت روحیه افراد

– کمک به تصمیم گیری بهتر برای انتخاب رشته دوره متوسطه از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی

– کمک به تصمیم گیری بهتر برای انتخاب رشته کنکور و یا تغییر رشته در دانشگاه

– آموزش مهارت‌های سازگاری برای مقابله با بحران‌ها و شکست‌ها تحصیلی

سؤالات متداول

– چرا با وجود کمک گرفتن از مشاور تحصیلی بازهم نتایج دلخواه را به دست نمی‌آوریم؟

کمک گرفتن از یک مشاور خوب تنها بخشی از فرایند موفقیت تحصیلی است و همه آن نیست. مشاور تنها می‌تواند بهترین مسیر را به شما نشان دهد اما در نهایت این خود شما هستید که باید تلاش‌های لازم را انجام دهید و برای رسیدن به اهداف خود مداومت به خرج دهید. همچنین بسیار اهمیت دارد که علاوه بر تمرکز بر برنامه ریزی تحصیلی، به وضعیت روحی روانی خود نیز اهمیت دهید و انگیزه‌های خود را تقویت نمایید. در بسیاری از مواقع احساس نداشتن تمرکز، بی‌انگیزگی و در نهایت افت تحصیلی نتیجه اضطراب زیاد یا احساس افسردگی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره تلفن _ با متخصصان کودک در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت کنید.

منبع : مشاوره تحصیلی تلفنی



:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی تلفنی ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماده مخدر گل یا ماری جوانا چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ با توجه به گسترش روز افزون شمار مصرف کنندگان ماده مخدر گل یا ماری جوانا این سوال برای بسیاری از افراد به ویژه خانواده‌ها پیش آمده است. به دلیل کاهش سن استفاده از گل و عوارض ناخوشایند این ماده در سلامت جسم و روان فرد، بهتر است در صورتی که دچار سوء مصرف این ماده شده‌اید و یا نشانه‌هایی از ابتلا به آن را در نزدیکان‌تان می‌بینید، هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. علاوه بر این مشاوران می‌توانند راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان یا سایر عزیزانتان به شما آموزش دهند. در این مطلب راجع به این ماده و راه‌های درمان اعتیاد به آن صحبت خواهیم کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک های زیر کلیک کنید : 

ماری جوانا

اعتیاد به ماده مخدر گل

اعتیاد به ماریجوانا

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

ماده مخدر گل

ماده مخدر گل در واقع همان ماری جواناست اما قدرت اعتیاد آوری به مراتب بالاتری دارد. این ماده از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه تهیه می‌شود و حدودا 3 برابر ماری جوانا دارای ماده اعتیاد آور تتراهیدروکانابینول یا THC می‌باشد. THC اصلی ترین ماده اعتیادآور در مواد مخدری نظیر حشیش، ماری جوانا و گل (کانابیس ها) است. مقدار موجود از تی اچ سی در گل، گاه باعث می‌شود که حتی یک بار استفاده ازآن هم فرد را درگیر اعتیاد کند. رایج ترین شیوه استفاده از گل این است که آن را به صورت پودر در کاغذ پیچیده و دود ناشی از سوزاندن آن را مانند سیگار وارد ریه می‌کنند.

ماده مخدر ماری جوانا

همانطور که گفته شد ماری جوانا و گل هردو از جمله مواد اعتیاد آوری هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. به کلیه مواد مخدری که از نظر ساختار شیمیایی و شیوه عملکرد مشابه ماری جوانا باشند کانابینول گفته می‌شود. کانابینول‌ها به طور کلی می‌توانند توانایی درک فرد از موقعیت زمانی و مکانی را تغییر دهند و باعث بروز توهم در مصرف کنندگان شوند. تاثیر اصلی آن‌ها بر روی سیستم اعصاب مرکزی به صورت آرام کردن سرعت فعالیت دستگاه عصبی و ایجاد آرامش در مصرف کننده است. برای کسب اطلاعات در زمینه کانابیس‌ها کلیک کنید.

نحوه استفاده و مکانیزم اثر ماری جوانا

یکی از اصلی‌ترین راه‌های استفاده از ماری جوانا که به آن گرس یا وید نیز گفته می‌شود به صورت استنشاق دود ناشی از سوختن این ماده است. علاوه بر این بعضی افراد ماری جوانا را به صورت پودر خوراکی مصرف می‌کنند.

هنگامی که دود ناشی از سوزاندن این ماده وارد ریه می‌شودُ به سرعت و از طریق عروق خونی موجود در ریه در سراسر بدن پخش می‌شود. به همین خاطر سرعت تاثیرگذاری و شدت آن به مراتب بیشتر از زمانی خواهد بود که این ماده به صورت خوراکی استفاده شود. اصلی ترین شیوه تاثیرگذاری این ماده بر روی گیرنده‌های کانابینوئیدی مغز است و درنتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن آن‌ها یک احساس آرامش و سرخوشی برای فرد به وجود می‌آید. اما در کنار این احساس سوخوشی، مشکلاتی نظیر کند شدن گذشت زمان، ایجاد اختلال در حافظه و بروز توهم نیز بروز پیدا می‌کند. این موارد از نشانه‌های استفاده از ماری جوانا هستند.

نشانه های مصرف گل یا ماری جوانا

از کجا می‌توان فهمید که یک نفر ماری جوانا مصرف کرده است؟ برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران سلامتی عزیزانشان هستند این سوال مطرح است. باید گفت که مصرف ماری جوانا و گل نشانه‌هایی به همراه دارد که می‌توانید به آن‌ها دقت کنید. در صورت مشاهده این نشانه‌ها در عزیزانتان بهتر است هرچه سریع‌تر با یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت نمایید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که تشخیص اعتیاد یا عدم اعتیاد به هرگونه ماده مخدر صرفا برعهده متخصصین این حوزه است و نشانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. این نشانه‌ها عبارتند از:

 _دشواری در حفظ تعادل 

_اختلال در حافظه

_قرمز شدن چشم‌ها

_احساس خستگی یا خواب آلودگی

_رفتارهای ساده لوحانه مثل خندیدن‌های نامناسب، رفتارهای دور از شان و…. که در حالت عادی از فرد سر نمی‌زند.

_افزایش اشتها، علاقه به موسیقی و تفریح و یک حالت سرزندگی که خلق عادی و همیشگی فرد نیست.

نشانه های مسمومیت با گل یا ماری جوانا

درصورتی که مصرف ماری جوانا یا گل بیش از تحمل بدن باشد، علائم مسمومیت یا اوردوز در فرد نمایان می‌شود. در صورت مشاهده همه یا برخی از نشانه‌ها هرچه سریع‌تر بیمار را به یک مرکز درمانی منتقل نمایید. نشانه‌های مسمومیت با گل یا ماری جوانا عبارتند از:

_بالا رفتن ضربان قلب، احساس تپش قلب و درد در قفسه سینه

_تشنج

_حملات وحشت زدگی یا هر حالت اضطرابی شدید دیگر

_سردرد

_آسیب دیدن قدرت ادراک، قضاوت و توانایی عمل کردن در محیط

_نشانه‌های روانی ناگهانی و غیرعادی مثل هذیان، بدبینی یا فراموشی هویت

ترک اعتیاد به گل یا ماری جوانا

ماری جوانا و گل برخلاف بسیاری از مواد مخدر دیگر از جمله تریاک، وابستگی جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و اعتیاد به آن‌ها تنها به صورت یک میل روانی شدید به مصرف مجدد است. این ویژگی باعث شده تا بسیاری به اشتباه تصور کنند که ماده مخدر گل اعتیاد آور نیست. با این حال باید بدانید که تمایل روانی به مصرف آن یک تمایل ساده نیست که بتوانید با آن مبارزه کنید و نیازمند یک اقدام درمانی مناسب برای یک بازه زمانی نسبتا طولانی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای ترک این ماده مخدر این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهید و از قطع ناگهانی مصرف به صورت خودسرانه جدا خودداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

با توجه به اینکه ماری جوانا و گل هیچ اعتیاد جسمی برای فرد ایجاد نمی‌کند و داروی مشخصی نیز برای ترک آن‌ها وجود ندارد، تنها راه درمان اعتیاد به این مواد استفاده از خدمات روان درمانی است. در طی جلسات مشاوره، روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا راهکارهای غلبه بر تمایل به مصرف را آموزش ببینید و همچنین دلایل زیربنایی که باعث بروز اعتیاد شده‌اند نیز مورد بررسی و درمان قرار خواهند گرفت.

علاوه بر روان درمانی برای فرد معتاد، خانواده فرد نیز نکاتی را در جلسات روان درمانی آموزش می‌بینند. این نکات به آن‌ها کمک می‌کند که شرایط مطلوبی را درجهت ترک ماده مخدر برای فرد فراهم نمایند. 

سوالات متداول

1.آیا ماده مخدر گل اعتیاد آور است؟

بله؛ ماری جوانا وابستگی جسمی ندارد و به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اعتیادآور نیست اما این ماده اعتیاد روانی و میل به مصرف بالایی را در فرد ایجاد می‌کند.

2.نشانه‌های مصرف ماری جوانا چیست؟

دشواری در حفظ تعادل، قرمز شدن چشم‌ها و خندیدن‌های بیش از حد از نشانه‌های مصرف این ماده هستند. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر از نشانه‌های مصرف ماری جوانا و نحوه ترک آن از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.  

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره تلفن _ با متخصصان ترک اعتیاد در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت کنید.

 

 

منبع » اعتیاد به ماده مخدر گل

 


:: برچسب‌ها: اعتیاد به ماده مخدر گل ,
:: بازدید از این مطلب : 966
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تریاک چیست و مصرف تریک چه پیامدهایی دارد؟ شاید در سال‌های اخیر و با گسترش تنوع مواد مخدر موجود در بازار کمتر کسی با این سؤال مواجه شود. اما با توجه به مصرف روزافزون این ماده مخدر قدیمی، لازم است که افراد در این زمینه آگاهی کافی به دست آورند. تریاک که با نام علمی اوپیوم نیز شناخته می‌شود یک ماده مخدر طبیعی است و از گیاه خشخاش به دست می‌آید و مشتقات بسیار زیادی دارد. از تریاک و مشتقات آن در صنایع پزشکی به عنوان مسکن و برای کاهش دردهای متوسط تا شدید استفاده می‌شود. به طور کلی عملکرد این ماده و تمامی مشتقات آن به صورت القای یک احساس آرامش در فرد است که معمولاً باعث می‌شود تا وی برای تجربه مجدد این حالت به سراغ مصرف تریاک بازگردد و به آن معتاد شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

مصرف تریاک

علائم اعتیاد به تریاک

اعتیاد به تریاک

نشانه های اعتیاد به تریاک

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تریاک چیست؟

تریاک یا اوپیوم قدیمی‌ترین ماده مخدر شناخته شده در جهان است که از شیره گیاه خشخاش تولید می‌شود و تأثیر بالایی در القای احساس آرامش در فرد دارد. حدود ده درصد از تریاک را ماده‌ای به نام مورفین تشکیل می‌دهد که اصلی‌ترین جزء تریاک بوده و همین ماده است که باعث ایجاد احساس رخوت یا آرامش در فرد می‌شود.

تریاک خالص معمولاً دارای رنگ قهوه‌ای روشن یا تیره است اما با توجه به ناخالصی‌هایی که گاهی اوقات به قصد دریافت سود بیشتر با این ماده مخلوط می‌شود، ممکن است رنگ آن تغییر کند. تا کنون انواع بسیاری از مشتقات تریاک از آن استخراج شده که یکی از آن‌ها مورفین است و یا احتمال دارد در آزمایشگاه و با الهام از ساختار شیمیایی تریاک ساخته شده باشند. معمولاً به تریاک و تمامی مشتقات آن مواد افیونی گفته می‌شود. این مواد جزء کند کننده‌های دستگاه عصبی مرکزی هستند و مصرف آن‌ها باعث ایجاد یک احساس رخوت شیرین در فرد خواهد شد. میل به تجربه مجدد این احساس معمولاً افراد را درگیر مصرف مکرر تریاک یا به عبارت دیگر اعتیاد به آن می‌کند.

مصرف تریاک | خاصیت اعتیاد آوری تریاک

در حال حاضر این واقعیت که مصرف تریاک یا هریک از مشتقات آن باعث اعتیاد در فرد می‌شوند بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما نکته‌ای که باعث وابستگی دو چندان به مصرف تریاک شده و تمایل فرد برای ترک را کاهش می‌دهد این است که تریاک باعث ایجاد وابستگی در جسم و روان فرد شده و هر دو بعد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در ادامه دلایل اعتیاد به تریاک را در هر دو بعد جسمانی و روانی مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1. دلایل جسمانی اعتیاد به تریاک

مصرف تریاک برای چند مرتبه، باعث می‌شود که فرد به لحاظ جسمانی به این ماده وابستگی پیدا کند و درصورت عدم استفاده، علائم ناخوشایند جسمانی همچون تب و لرز و درد مفاصل ظاهر خواهد شد. معمولاً معتادان به تریاک برای فرار از این حالت ناخوشایند به مصرف مداوم این ماده روی می‌آورند.

2. دلایل روانی اعتیاد به تریاک

مصرف تریاک باعث می‌شود که ترشح مسکن‌های طبیعی مغز افزایش پیدا کند. افزایش ترشح این مواد از مغز باعث ایجاد یک احساس رخوت و آرامش شیرین می‌شود و همچنین تا حدودی باعث از بین رفتن خجالت و مهار رفتاری در فرد شده و مصرف کننده آزادانه‌تر و بدون خجالت در محیط رفتار می‌کند. این تجربه شیرین معمولاً دلیلی می‌شود بر تمایل فرد به مصرف مجدد تریاک تا از این طریق بتواند احساس لذت را مجدداً به دست آورد.

مصرف تریاک | نشانه‌های اعتیاد به تریاک

درصورتی که فردی در اطراف شما از تریاک استفاده کرده یا به آن اعتیاد پیدا کند نشانه‌های زیر در وی قابل مشاهده هستند. درصورتیکه این نشانه‌ها را در فردی مشاهده می‌کنید، بهتر است برای اطمینان از اعتیاد به تریاک و راه‌های کمک به وی از متخصصین اعتیاد کمک بگیرید.

_تعریق بیش از حد

_اسهال و استفراغ

_آهسته شدن ضربان قلب و تنفس

_کاهش اشتها

_احساس خواب آلودگی

_کاهش میل جنسی

_احساس خوشی و آرامش بی دلیل

_ضعف در تمرکز

_احساس خارش

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

عوارض استفاده از تریاک

برخلاف تصوری که راجع به فواید استفاده از تریاک بر سلامت جسم وجود دارد اعتیاد به این ماده و مصرف مکرر آن عوارضی را به دنبال خواهد داشت که برخی از آن‌ها در کوتاه مدت یا بلافاصله پس از مصرف خود را نشان می‌دهد و برخی دیگر، عوارض بلندمدت استفاده از تریاک هستند که ممکن است در روزها یا حتی سال‌های اولیه مصرف قابل مشاهده نباشد. برخی از جدی‌ترین عوارض استفاده از تریاک عبارتند از:

_احساس سنگینی یا کرختی در دست و پا

_احساس ناراحتی در مردمک چشم

_خشکی دهان

_تغییرات خلقی و ابتلا به بیماری‌های روانی

_کاهش وزن و ابتلا به مشکلاتی مانند سوتغذیه

_ابتلا به بیماری‌های ریوی، کبد یا کلیه

مسمومیت با تریاک

مصرف بیش از حد تریاک معمولاً باعث اوردوز یا مسمومیت با تریاک می‌شود که می‌تواند خطرات بسیاری را برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. از جمله دلایلی که برای مصرف بیش از حد تریاک می‌توان بیان کرد مصرف همزمان با سایر مواد مخدر، مصرف مجدد پس از یک دوره ترک و یا بلع مواد مخدر برای جابه جایی غیر قانونی آن است. همچنین مصرف طولانی مدت تریاک باعث ایجاد نوعی مقاومت در بدن شده و فرد برای رسیدن به لذت باید میزان مصرف را افزایش دهد. به دنبال افزایش میزان مصرف احتمال دارد مقدار تریاک مصرفی به اندازه‌ای برسد که فرد را دچار مسمومیت یا اوردوز نماید. درصورت مشاهده هر یک از نشانه‌های زیر هرچه سریع‌تر با مراکز درمانی تماس حاصل نمایید.

_کاهش ضربان قلب و میزان تنفس

_سرد شدن بدن

_احساس ضعف و گیجی یا غش کردن

_تشنج

_ناتوانی در حفظ تعادل

_تغییر رنگ لب‌ها و ناخن به آبی یا بنفش

مصرف تریاک | تست اعتیاد به تریاک

راه‌های مختلفی برای انجام تست اعتیاد به تریاک وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها تست اعتیاد از طریق نمونه ادرار و خون فرد هستند. تست اعتیاد به تریاک از طریق نمونه ادرار معمولاً به دلیل هزینه پایین‌تر و سرعتی که در نمونه گیری و بررسی وجود دارد اولین گزینه بررسی است اما بررسی نمونه خون دقت بیشتری دارد و درصورتیکه فرد از داروهای خاصی نظیر بوپرنورفین برای منفی شدن نتیجه آزمایش استفاده کرده باشد این مسئله در آزمایش خون قابل بررسی است.

در استفاده از تست‌های اعتیاد به تریاک به این نکته توجه داشته باشید که رفتار شما در صورت مثبت شدن نتیجه تست اطرافیانتان اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه احتمالاً این مسئله باعث بروز نگرانی و خشم در شما خواهد شد اما به خاطر داشته باشید که برای کمک به یک فرد درگیر با اعتیاد نوع رفتار اطرافیان و میزان حمایتی که از جانب آن‌ها دریافت می‌کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر از متخصصین ترک اعتیاد کمک بگیرید.

درمان اعتیاد به تریاک

برای درمان اعتیاد به تریاک نخستین قدم ایجاد انگیزه و میل به ترک در مصرف کننده است. شما می‌توانید با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص در حوزه اعتیاد، راه‌هایی را برای ایجاد انگیزه و رغبت به ترک در فرد پیدا کنید. پس از پذیرش و موافقت فرد، ترک اعتیاد به تریاک در قالب دو فرایند شروع خواهد شد.

1. مصرف تریاک | مرحله سم زدایی

در این مرحله متخصصین با استفاده از شیوه‌های مشخصی به کاهش تدریجی مقدار مصرفی تریاک اقدام می‌کنند تا جایی که بدن فرد به طور کامل از ماده مخدر پاک شود. در این مرحله اگرچه بدن هیچ وابستگی به ماده مخدر ندارد اما با این حال میل به مصرف مجدد در فرد وجود دارد و این مسئله زنگ خطری برای شکست ترک اعتیاد خواهد بود. برای جلوگیری از این مسئله استفاده از جلسات مشاوره و بازپروری توصیه می‌شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

2. جلسات مشاوره و بازپروری

جلسات مشاوره میل به مصرف مجدد و همین طور آسیب‌های روحی ناشی از مصرف ماده مخدر را هدف قرار می‌دهد. استفاده از جلسات گروه درمانی این امکان را به فرد می‌دهد که با گروهی از افرادی آشنا شود که شرایطی مشابه او دارند و با کمک گرفتن از تجربیات آن‌ها بسیاری از مشکلات را برطرف سازد. همچنین این آشنایی فرد را درمیان گروهی از دوستان جدید قرار خواهد داد که هدف مشترکی با وی دارند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

سؤالات متداول

1.آیا مصرف تریاک در زمان بارداری باعث ابتلای جنین می‌شود؟

در دوران بارداری جنین به صورت مستقیم از خون مادر تغذیه می‌کند و در نتیجه وجود هر ماده شیمیایی در خون مادر بر جنین تأثیر می‌گذارد. علاوه بر احتمال اعتیاد جنین، مصرف تریاک در زمان بارداری خطراتی همچون کمبود اکسیژن و مرگ جنین یا کمبود کلسیم را به همراه خواهد داشت.

2.آیا تریاک خاصیت کاهش درد دارد؟

تریاک و تمامی مشتقات آن خاصیت تسکینی دارند اما مصرف آن‌ها برای کاهش درد باید زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره _ با برترین و با تجربه ترین متخصصان ترک اعتیاد در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت نمایید.

منبع : اعتیاد به تریاک



:: برچسب‌ها: علائم اعتیاد به تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 822
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراکز استعدادیابی کودکان قم کدام‌اند و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟ استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چراکه هر کودکی با توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی کشف و هدایت شود احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در قم زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

استعدادیابی کودکان قم

آدرس مراکز استعدادیابی استان قم

آدرس مراکز استعدادیابی قم

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

 برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان قم | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان قم | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال  بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

1- اولین قدم مشاهده درست

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.  

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین وجدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

2- کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- خودداری از مقایسه

همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعدادهای مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

4- قرار دادن کودک در یک محیط غنی

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- اهمیت قائل شدن برای رؤیاهای کودک

تقریباً همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رؤیاهای خود بگوید. مثلاً برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ ترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند.

استعدادیابی کودکان قم | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص برای استعدادیابی کودکان

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان قم

موسسه استعدادیابی کودکان قم قم ،سالاریه، میدان پیچک به سمت میدان مفید، پلاک ۱۷۶
موسسه استعدادیابی کودکان الهام شوندی قم، دورشهر، کوچه ۱۶

سؤالات متداول

– استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

 

منبع : استعدادیابی کودکان قم

 


:: برچسب‌ها: استعدادیابی کودکان قم ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراکز استعدادیابی کودکان اصفهان کدام‌اند و چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟ استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چراکه هر کودکی با توانمندی‌های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی کشف و هدایت شود احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت. با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در اصفهان زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

استعدادیابی کودکان اصفهان

 آدرس مراکز استعدادیابی اصفهان

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است. اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا ازمعلولیت رنج می‌برند نیز در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند.

 برای اینکه راحت‌تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پاراالمپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان اصفهان | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بیانجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد. اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائماً تکالیف را پشت گوش بیاندازد. درنتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعدادهای او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعدادهای فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

استعدادیابی کودکان اصفهان | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال  بسیاری از آن‌ها با روش‌های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعدادهای کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

1- اولین قدم مشاهده درست

گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.  

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعدادهای او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین وجدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

2- کنار گذاشتن پیش‌فرض‌ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملاً متفاوت داشته باشند. سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلاً علاقه‌ای به قرار گرفتن در مسیرهای دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌های دوچندانی را از خود نشان دهد.

3- خودداری از مقایسه

همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعدادهای مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند هم سن و سالانش نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌های دیگران را به رخش نکشید. همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند.

4- قرار دادن کودک در یک محیط غنی

بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در کودکی در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود هرگز استعدادهای او قابلیت رؤیت شدن پیدا نمی‌کنند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ها اکتشاف کند.

5- اهمیت قائل شدن برای رؤیاهای کودک

تقریباً همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رؤیاهای خود بگوید. مثلاً برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها از رؤیاهای از خود برای خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویاها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند. در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش بدهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگ ترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند.

استعدادیابی کودکان اصفهان | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص برای استعدادیابی کودکان

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزارهای نوین در جهت استعدادیابی کودک خود استفاده کنید. هم‌چنین در کنار اجرای آزمون‌ها مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند. جهت دریافت خدمات از مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان اصفهان

موسسه استعداد یابی کودکان رشد مهر اصفهان، خیابان وحید، خیابان خاقانی، نبش کوچه سی، طبقه فوقانی گالری نگرش
موسسه استعداد یابی کودکان هیوانو اصفهان، دروازه شیراز، سعادت آباد
موسسه استعداد یابی کودکان جویندگان معمای هستی اصفهان، خیابان جابر انصاری، نرسیده به چهارراه رزمندگان
موسسه استعداد یابی کودکان منیره ممیز اصفهان، بلوار دانشگاه، روبروی درب دانشگاه، کوچه خوشاب (۱۳)، پلاک ۲
موسسه استعداد یابی کودکان اصفهان اصفهان، مشاور بهزیستی
موسسه استعداد یابی کودکان دنیای نوابغ اصفهان، خیابان فرایبورگ، کوچه ۲۲، پلاک ۱۸
موسسه استعداد یابی کودکان نسل نواندیش اصفهان، خیابان طیب، ابتدای میرداماد، روبروی پمپ بنزین، جنب ساختمان مهتاب ۷، بن بست عدل
موسسه استعداد یابی کودکان جوانه بان اصفهان، خیابان نظر شرقی، کوچه شهید ورزنده، ساختمان گام، طبقه دوم، واحد ۶
موسسه استعداد یابی کودکان جوانه بان مبارکه اصفهان، مبارکه، بلوار نیکبخت، چهارراه بسیج، ابتدای کوچه ۸

سؤالات متداول

– استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند. مقاله آموزش پدر و مادر را مطالعه نمایید.

 

منبع : استعدادیابی کودکان اصفهان



:: برچسب‌ها: آدرس مراکز استعدادیابی اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آموزش پدر و مادر یکی از مسائل مهمی است که توجه چندانی به آن نمی‌شود. در واقع والدین معمولا برای تربیت فرزندانشان سعی می‌کنند تا جای ممکن اطلاعات خود را راجع به تربیت کودک و افزایش مهارت‌های وی بالا ببرند اما کمتر پیش می‌آید که به توانایی‌های خود نیز توجه داشته باشند و بخواهند اصولی را در زمینه پدر یا مادر خوب بودن آموزش ببینند. با این حال متخصصان روانشناسی خانواده و کودک معتقدند که شما پیش از اقدام برای تولد فرزند می‌بایست مهارت‌های خود را در زمینه والدگری افزایش دهید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد، به طور مثال شما می‌توانید با مطالعه کتاب یا کمک گرفتن از مشاورین در زمینه فرزندپروری مهارت‌های خود را به عنوان پدر یا مادر ارتقا بخشید. در ادامه به طور جامع درباره آموزش پدر و مادر صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید : 

آموزش پدر و مادر 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

آموزش پدر و مادر | یادگیری پدر بودن

اگرچه ما تربیت را بیشتر وظیفه مادر می‌دانیم اما این باور از نظر متخصصین کاملا اشتباه است. کودک شما برای رشد سالم و برخورداری از سلامت روان به هردو والد نیاز دارد. نبود هریک از والدین یا بی توجهی آن‌ها به مسائل کودک می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد. معمولا حضور پدر و تلاش وی در تربیت کودکان باعث ایجاد احساس امنیت، اقتدار و اعتماد به نفس در فرزندان می‌شود. به ویژه در ارتباط با فرزندان پسر در خانواده نقش پدر برای تربیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا فرزند شما الگوپذیری و آموزش رفتارهای متناسب با جنسیت را نخست از شما آموزش خواهد دید. تحقیقات نشان می‌دهد پدرانی که همکاری بیشتری در تربیت فرزندان خود دارند معمولا کودکان شادتر و سالم‌تری به لحاظ روحی خواهند داشت. شما می‌توانید برای آموزش راهکارهای مناسب در تربیت فرزندتان از مشاورین کودک نیز کمک بگیرید.

آموزش پدر و مادر | یادگیری مادر بودن

نقش مادر در تربیت کودکان از جمله مسائلی است که همواره و در تمامی فرهنگ‌ها از آن صحبت شده است. مادر به عنوان مراقب اولیه کودک، تاثیر بالایی در ایجاد احساس امنیت و دلبستگی سالم در کودک ایفا می‌کند. سبک دلبستگی کودک می‌تواند تمامی زندگی وی و ارتباط‌های اجتماعی بعدی او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر متخصصان تاکید دارند که والدین و به خصوص مادر پیش از تولد فرزند راجع به احساس دلبستگی و امنیت در کودک و سایر نقش‌های تربیتی مادر، اطلاعات خود را افزایش دهند.

کودک شما در تمامی مسائل تربیتی به مادر تکیه دارد و در نتیجه شما می‌بایست با نیازهای خاص هر سن و شیوه‌های تربیت کودک آشنا باشید. دختران معمولا نخستین الگوگیری‌ها راجع به انجام وظایف مرتبط با نقش خود را از مادر آموزش می‌بینند و چگونگی رفتارهای مادر در این زمان اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

اهمیت آموزش پدر و مادر

1. الگوگیری کودک

کودکان شما در فضای خانه و با تقلید از رفتارهای والدینشان راه و رسم زندگی را یاد می‌گیرند. اگر آن‌ها صداقت و محبت را در خانواده ببینند در آینده به همین شیوه رفتار می‌کنند اما اگر زورگویی و پرخاشگری را در والدین خود مشاهده کنند آن‌ها نیز استفاده نامناسب از قدرت را یاد خواهند گرفت. یک تعبیر قدیمی فرزندان را آیینه والدین می‌داند. به همین خاطر شما می‌بایست با اصول تربیت فرزند و شیوه‌های پاسخگویی به نیازهای کودکتان در هر مقطع سنی آشنا بوده تا بتوانید الگوی مناسبی برای فرزند خود باشید.

2. ارضا نیازهای تربیتی کودک

یکی از دلایل تاکید متخصصان بر آموزش پدر و مادر این است که شما می‌بایست با نیازهای روحی کودک خود در هر بازه سنی آشنا باشید تا بتوانید به خوبی از پس تامین آن‌ها بربیایید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روانشناسان کودک معتقدند بی توجهی به نیازهای کودک و توجه بیش از حد به آن‌ها هر دو به یک اندازه آسیب زا هستند و تامین بیش از حد نیازهای کودکان نیز آسیب‌هایی را در شخصیت بزرگسالی آن‌ها به جا خواهد گذاشت. شما به عنوان والدین کودک باید با نیازهای وی در هر بازه سنی، راه‌های پاسخگویی به این نیازها و همچنین حدود پاسخگویی آشنا باشید تا بتوانید فرزندتان را با یک شخصیت سالم و متعادل پرورش دهید.

3. ایجاد روابط صمیمانه با کودک

وقتی شما با نیازهای کودک و همین طور وظایف خود به خوبی آشنا باشید طبیعتا به خوبی می‌توانید مسائل مختلف را تربیت کرده و ارتباط بهتری نیز با فرزندتان داشته باشید. در نتیجه یکی دیگر از دلایل اهمیت آموزش پدر و مادر این است که یادگیری این مهارت کیفیت ارتباط عاطفی درون خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آموزش پدر و مادر | روش تربیتی مسموم

اصطلاح والدین سمی به آن دسته از پدر و مادرهایی اطلاق می‌شود که با اتخاذ شیوه‌های تربیتی نامناسب باعث آسیب دیدن سلامت روان و شخصیت فرزندانشان می‌شوند. شیوه‌های تربیتی نامناسب می‌تواند به صورت سبک فرزندپروری مستبدانه، بی توجهی به احساسات و عواطف کودکان یا هر رفتار اشتباه دیگری ظاهر شود. توجه داشته باشید که اشتباهات شما در تربیت کودک، شخصیت و تمامی گستره عمر فرزند شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد پس بهتر است از اشتباه و رفتار غیر اصولی در این زمینه خودداری کنید و اطلاعات خود را راجع به رفتارهای سمی و جایگزین‌های آن افزایش دهید. برای آشنایی با جدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

 

اهمیت روانشناسی کودک در اجرای وظایف

توجه به ابعاد مختلف رشد روانی کودک از مهمترین وظایف والدین است. فرزند شما علاوه بر نیازهای جسمی در زمینه‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، اخلاقی و حتی عاطفی نیز به تربیت و رسیدگی نیاز دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید برای فرزندان خود والدین خوبی باشید و آن‌ها را برای زندگی آینده مجهز نمایید بهتر است به این مسائل توجه بیشتری داشته باشید. سعی کنید در فرایند تربیت کودک خود این مسائل را تحت پوشش قرار دهید. برای این کار می‌توانید از انواع بازی‌ها، کتاب‌ها و برنامه‌های مناسب استفاده کنید. مقاله روانشناسی کودک را مطالعه کنید.

 

آموزش ارتباط با کودکان به پدر و مادر

رفتار کردن با کودک در زمینه‌های مختلف از مهمترین سوالاتی است که برای والدین پیش می‌آید. به عنوان یک پدر و مادر شما می‌بایست رفتار مناسب با کودک خود در مسائل مختلف را به خوبی بشناسید. برای اینکه بدانید با کودک خود چه رفتاری داشته باشید نخست باید از نیازها و انگیزه رفتار وی آگاه شوید و بر همین اساس عکس العمل نشان دهید. رفتارشناسان کودک معتقدند توجه و تحسین رفتارهای مطلوب، سکوت در برابر رفتارهای نامطلوب و همین طور پافشاری شما بر روی قوانین و مقرراتی که در خانه وجود دارد از مهمترین مسائلی هستند که در رفتار با کودک خود باید به آن‌ها توجه کنید.

علاوه بر این کودک شما در هر دوره سنی نیازها و بحران‌های خاصی را پشت سر می‌گذارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند به شما در تنظیم شیوه‌های رفتار با کودکتان کمک کننده باشد. برای مثال کودک شما در سنین 2 تا 4 سالگی به دنبال کسب خودمختاری و اثبات خویش است. درصورتی که رفتارهای شما با او در این بازه سنی به صورت محدود کردن کودک باشد و به او اجازه ندهید که برخی از کارها را خودش انجام دهد باعث ایجاد اعتماد به نفس پایین و تردید نسبت به توانایی‌ها در کودک می‌شوید.

 

آموزش و راه های ارتقای عملکرد پدر و مادر

در ادامه راهکارهایی را برای تبدیل شدن به پدر یا مادری بهتر با هم بررسی خواهیم کرد.

با فرزندانتان با محبت رفتار کنید

اصلی‌ترین نیاز فرزندان شما که می‌بایست به آن توجه داشته باشید محبت است. هرچقدر شما عشق و محبت بیشتری را به کودک خود ارائه کنید آن‌ها سلامت روحی و احساس شادابی بیشتری را تجربه خواهند کرد. اما به خاطر داشته باشید که محبت با ایجاد وابستگی و نبود محدودیت و مقررات در خانه تفاوت دارد. شما از راه‌های زیر می‌توانید محبت خود را به فرزندتان نشان دهید.

  • زمانی از روز خود را به فرزندتان اختصاص دهید، با او بازی کنید، نسبت به مسائل وی توجه نشان دهید و به او بگویید که دوستش دارید.
  • هرگز فرزندتان را با دیگران مقایسه نکنید. این رفتار به کودک شما این پیام را منتقل می‌کند که شما به او علاقه ندارید و دیگران را بهتر از او می‌دانید.
  • موفقیت‌های فرزندتان را جشن بگیرید و او را برای کسب هر موفقیت حتی ساده و کوچک تشویق نمایید.

به فرزندتان کمک کنید تا شخصیت خود را بسازد

تبدیل شدن کودک شما به یک بزرگسال موفق در آینده بیش از هرچیز به رفتارهای شما بستگی دارد. استفاده از راهکارهای زیر به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

  • الگوی خوبی برای فرزندتان باشید تا با تقلید از شما، تبدیل به شخصیت محکمی شوند.
  • به فرزندتان اجازه دهید با فعالیت در محیط، تجربه کسب کند و حتی گاهی اوقات آسیب ببیند.
  • فرزندتان را به داشتن یک سبک زندگی سالم در زمینه تغذیه، خواب و فعالیت بدنی و فکری تشویق کنید.
  • به حریم خصوصی و خواسته‌های فرزندتان احترام بگذارید.
  • هرگز سعی نکنید فرزندانتان را درست مثل خود تربیت کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید

در تمامی سال‌های کودکی و نوجوانی فرزندتان که مشغول تربیت او برای حضور در جامعه به عنوان یک بزرگسال هستید می‌توانید با مشورت گرفتن از مشاوران در زمینه‌های مختلف شرایط مطلوبی را برای کودک خود ایجاد کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

سوالات متداول درباره آموزش پدر و مادر

– آیا در تربیت کودک نقش مادر با اهمیت تر از پدر است؟

خیر؛ کودک شما برای یک رشد سالم در محیط خانه به توجه و همکاری هردوی شما نیاز دارد. هریک از والدین می‌توانند در بخش‌هایی از تربیت کودک نقش بیشتری داشته باشند اما این به معنای آن نیست که اهمیت یک نقش بیشتر از دیگری است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق شماره تلفن _ با متخصصان کودک در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو صحبت کنید.

منبع » آموزش پدر و مادر



:: برچسب‌ها: آموزش پدر و مادر  ,
:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()