نوشته شده توسط : ذهن نو

افسردگی همسر یکی از مشکلاتی است که ابعاد مختلفی از زندگی زوجین را درگیر کرده و می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد نماید. در واقع این اختلال می‌تواند روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد و در صورتی که خودمراقبتی نداشته باشید افسردگی به شما نیز سرایت کند. معمولا افرادی که افسرده هستند نمی‌توانند برداشت درستی از نشانه‌ها و علائم داشته باشند و شما به عنوان شریک زندگی همسرتان در صورتی که احساس کردید با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، لازم است تا هرچه سریع‌تر برای درمان و مشاوره اقدام نمایید. همچنین خود نیز باید سرزندگی و شادابی را با روش‌های مختلفی در خودتان ایجاد کنید و درصورتی که فرزندانی نیز دارید، به اتفاق آنان از مشاوره بهره مند شوید. در ادامه به بررسی راهکارهای کمک کردن به همسر افسرده و توجه به نکاتی برای سلامتی خودتان خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

افسردگی همسر

راهکار برای کمک کردن به همسر افسرده

 

 

 

افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال خلقی شایع است که می‌تواند درپی تجربیاتی نظیر شکست، از دست دادن عزیزان، استرس‌های بیش‌ازحد زندگی یا حتی به دلیل تغییرات فیزیولوژیک در بدن ایجاد شود. افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی در قرن اخیر است و احتمال ابتلا به آن بسیار بالاست. اگرچه بر اساس آمار، افسردگی در زنان، حدودا دو برابر بیشتر اتفاق می‌افتد، بااین‌حال شدت افسردگی و احتمال دست زدن به رفتارهای خودکشی یا آسیب زدن به خود در مردان بالاتر است.

 

نشانه‌ها و علائم افسردگی همسر

روانشناسان معتقدند که برای تشخیص افسردگی، فرد می‌باید برای حداقل دو هفته، نشانه‌های زیر را داشته باشد.

  • احساس غم و گریه کردن مداوم
  • لذت نبردن از مسائلی که پیشتر لذت‌بخش بودند
  • ناتوانی در تمرکز کردن
  • تغییر در الگوی خواب و خوراک
  • احساس بی انرژی بودن و احساس خستگی مداوم
  • احساس بی‌ارزش بودن یا فقدان اعتمادبه‌نفس
  • افکار خودکشی

اگر متوجه وجود هر یک از این نشانه‌ها در همسر خود شده‌اید، بهتر است با یک مشاور برای درمان وی صحبت کنید.

علاوه بر نشانه‌های بالا، افسردگی می‌تواند چهره‌های دیگری نظیر سکوت بیش‌ازحد، تحریک‌پذیری و یا کند شدن انجام فعالیت‌ها را در پی داشته باشد. تشخیص اینکه آیا شرایط موجود در همسر شما نشان‌دهنده بیماری افسردگی هستند یا خیر، صرفاً بر عهده یک فرد متخصص در ارتباط با بیماری‌های روانی است.

برای آگاهی بیشتر در زمینه علائم افسردگی کلیک کنید.

 

راهکارهایی برای کمک کردن به همسر افسرده

حساسیت و توجه نسبت به نشانه‌ها

اختلال افسردگی در اکثر افراد، دارای پیش‌زمینه‌های مشخصی است. هنگامی‌که متوجه شروع این نشانه‌ها در همسرتان می‌شوید بهترین زمان برای اقدامات پیشگیرانه یا مداخلات زودهنگام است. در غیر این صورت و با گسترش پیدا کردن ابعاد بیماری، تلاش برای درمان با مقاومت بیشتری مواجه خواهد شد.

برخورد صبورانه

هنگامی‌که همسر شما دچار بیماری افسردگی شده است، نسبت به مسائل مختلف بی‌انگیزه خواهد بود و نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که با همان انرژی سابق به انجام فعالیت‌های روزانه بپردازد یا به همان میزان تمایل داشته باشد که با شما وارد روابط عاطفی شود. در این شرایط اصرار بیش‌ازحد شما، می‌تواند صرفاً باعث بدتر شدن شرایط و پیش آمدن مشکلاتی میانتان شود. درنتیجه بهتر است در این شرایط، صبورانه برخورد کنید؛ برای مدتی خواسته‌های خود را کاهش داده یا کنار بگذارید.

افزایش آگاهی

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در طی کردن مسیر افسردگی به شما بسیار کمک کند این است که میزان اطلاعات خود را، راجع به افسردگی و جنبه‌هایی از زندگی که تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند بالاتر ببرید. برای این کار می‌توانید از کتاب‌ها و مقالات مختلف استفاده کنید و یا در این زمینه با یک مشاور صحبت کنید. این کارها به شما کمک می‌کند با دقت بیشتر و استرس کمتری بتوانید رفتارهای همسرتان را پیش‌بینی کنید و بدانید که چه واکنشی باید نشان دهید.

هنگام افسردگی همسر فضای خانه را آرام نگه‌دارید

سعی کنید جو خانه را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که در آن به‌جای استرس و نگرانی، آرامش حکم‌فرما باشد. این مسئله شاید باعث شود که شما برای مدتی مجبور باشید حجم زیادی از مسئولیت‌ها را خودتان برعهده بگیرید. اگرچه این موضوع برای شما بسیار سخت است بااین‌حال دورنگه داشتن همسرتان از استرس کمک بسیار بزرگی به بهبود این شرایط است.

هنگام افسردگی همسر همدلی داشته باشید

یکی از مسائلی که باعث می‌شود همسرتان حداقل برای کوتاه‌مدت احساس آرامش کند این است که اجازه دهید با شما صحبت کند. حتی درصورتی‌که با صحبت‌های همسرتان مخالف هستید این مسئله را مستقیماً بیان نکنید. از گفتن عباراتی نظیر اینکه (سعی کن این‌گونه فکر نکنی)، (تلاش کن تا بتوانی مثل سابق باشی) خودداری کنید. سعی کنید به همسرتان نشان دهید که متوجه ناراحتی او هستید و او را درک می‌کنید.

برنامه‌ریزی رفتاری

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بهبود افسردگی در همسرتان انجام دهید این است که برای انجام فعالیت‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید. برای مثال با یکدیگر تلویزیون تماشا کنید، پیاده‌روی کنید و یا با تعدادی از دوستانتان یک جمع خودمانی داشته باشید. در اجرای این مسائل دقت داشته باشید رفتارها به‌گونه‌ای انتخاب شوند که همسرتان را برای فعالیت ترغیب کنند. در غیر این صورت مشکلات بیشتری در رابطه شما ایجاد خواهد شد.

برای استفاده از این تکنیک که در روانشناسی به‌عنوان تکنیک فعال‌سازی رفتاری مطرح شده است می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با توجه به سطح بیماری همسرتان و میزان عملکرد وی پیش از ابتلا به بیماری، می‌توانند در تهیه یک برنامه انگیزشی مناسب به شما کمک کنند.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

توجه به پیگیری درمان

افسردگی یک بیماری جدی است که نمی‌توانید آن را به حال خود رها کنید. در صورت بی‌توجهی به درمان، احتمال بروز مشکلات بسیاری ازجمله مزمن شدن بیماری یا وخیم‌تر شدن وضعیت بیماری وجود دارد. علاوه بر این، افسردگی یک اختلال بازگشتی است که مدتی بعد از بهبودی کامل، علائم مجدداً عود می‌کنند. برای جلوگیری از بروز هر یک از این شرایط یا کمتر کردن شدت آن‌ها، می‌بایست برای درمان بیماری اقدام نمایید.

ممکن است همسرتان در طول فرایند درمان بارها از حضور در جلسات طفره برود یا در خوردن داروهایش بی‌نظمی داشته باشد. این مسئله تا حد زیادی به دلیل بی‌انگیزگی است که در افسردگی ایجاد می‌شود. دقت داشته باشید که او داروهایش را در ساعت مشخص مصرف کند و جلسات روان‌درمانی را به‌طور منظم پیگیری نماید.

 

بیشتر بخوانید : مشاوره خانواده 

 

به عنوان شوهر یا همسر یک فرد افسرده به چه نکاتی باید توجه داشته باشید

در شرایطی که همسرتان دچار افسردگی شده است یکی از مسائلی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید حفظ سلامت روحیه خود و سایرین است. زندگی کردن با یک فرد بیمار، معمولاً باعث می‌شود که شما نیز دچار احساس افسردگی شوید. برای غلبه بر چنین احساسات ناراحت‌کننده‌ای بهتر است با استفاده از راهکارهای زیر مراقب سلامت خود باشید.

مقصر ندانستن خود

افسردگی بیماریی است که دلایل بسیاری دارد. تغییرات فیزیولوژیکی، شرایط روحی فرد پیش از شروع بیماری، تاریخچه زندگی، مشکلاتی که قبل از شروع نشانه‌ها در زندگی پیش‌آمده است، همگی در کنار هم باعث ابتلای یک فرد به افسردگی می‌شوند. درنتیجه بابت ابتلای همسرتان به افسردگی یا طولانی شدن دوره بیماری او خود را مقصر ندانید و صرفاً سعی کنید آنچه را از دستتان برمی‌آید برای وی انجام دهید.

مبارزه با همه توانی در هنگام مواجهه با افسردگی همسر

همه توانی یک اصطلاح در روانشناسی است که یعنی فرد احساس می‌کند هر کاری از دستش بر خواهد آمد. شما به‌عنوان همسر فردی که دچار افسردگی شده است اگرچه نقش بسیار مهمی دارید، حل کردن تمام مشکلات برعهده شما نیست. اگر تلاش کنید تمامی مسئولیت‌ها را برعهده بگیرید و به‌تنهایی تمام مشکلات را حل کنید حتی اگر موفق شوید باعث بروز آسیب‌های روحی فراوانی برای خودتان می‌شوید.

توجه به داشتن اوقات فراغت

زمانی را به تنها بودن یا بودن در میان دوستانتان اختصاص دهید. سعی کنید در این ساعات انرژی لازم برای حمایت از همسرتان را به دست آورید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که هر چه بتوانید روحیه خود را تقویت کنید باانرژی بیشتری می‌توانید به همسرتان کمک کنید.

دریافت خدمات تخصصی 

در صورت وجود یک بیمار افسرده در خانه، فرزندان شما اولین گروهی هستند که به دریافت مراقبت‌های مربوط به‌سلامت روان احتیاج دارند. بی‌توجهی‌هایی که معمولاً از جانب همسر افسرده شما در ارتباط با فرزندان اتفاق می‌افتد و همچنین فضای نامناسب خانه می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را در فرزندانتان ایجاد کند.

علاوه بر فرزندان، به دلیل آسیب‌هایی که بیماری همسرتان در سلامت رابطه شما ایجاد می‌کند، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زندگی کردن با یک بیمار افسرده، معمولاً پس از مدتی باعث بروز ناراحتی‌هایی در سایر افراد خانواده می‌شود. بی انرژی بودن، افکار منفی، خلق پایین یا سایر مشکلاتی که به‌تبع افسردگی ایجاد خواهد شد، باعث آسیب دیدن روحیه سایر اعضای خانواده شده و احتیاج به دریافت خدمات تخصصی را ایجاب می‌کند. شما می‌توانید این خدمات را توسط مجرب ترین روانشناسان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو دریافت نمایید.

 

بیشتر بخوانید : درمان افسردگی 

 

سؤالات متداول درباره افسردگی همسر

چطور می‌توانم به بهبود افسردگی در همسرم کمک کنم؟

سعی کنید با تشخیص به‌موقع نشانه‌ها، هرچه سریع‌تر و پیش از جدی شدن علائم، از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین بهتر است بر مصرف داروها و پیگیری جلسات روان‌درمانی توسط همسرتان نظارت داشته باشید. آرام نگه‌داشتن فضای خانه و تدارک دیدن فعالیت‌های کوچک، به بهبود وضعیت همسرتان کمک خواهد کرد.

اگر برای درمان افسردگی اقدام نشود، چه پیامدهایی خواهد داشت؟

بی‌توجهی به درمان بیماری افسردگی، در حالت‌های شدید بیماری می‌تواند باعث بروز رفتارهای آسیب زدن به خود بشود. علاوه بر این مزمن شدن بیماری یا شدت پیدا کردن نشانه‌ها نیز ممکن است پیش بیاید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

منبع : افسردگی همسر



:: برچسب‌ها: افسردگی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا درمان آسیب‌های خیانت امکان‌پذیر است؟ این سؤال برای بسیاری از افرادی که قربانی خیانت شده‌اند و یا با یک اشتباه به همسرشان خیانت کرده و زندگیشان را تا مرز نابودی پیش برده‌اند مطرح می‌شود. فهمیدن اینکه همسرتان به شما خیانت کرده موضوع دردناکی است که بسیاری از افراد هرگز نمی‌توانند با آن کنار بیایند. بااین‌حال مواردی نیز وجود دارد که زوجین توانسته‌اند به‌خوبی این آسیب را مدیریت کرده و زندگی مشترکشان را ادامه بدهند. درمان آسیب‌های خیانت صرفاً به معنای بازگشت به زندگی مشترک نیست، بسیاری از افرادی که قربانی خیانت شده‌اند علی‌رغم جدایی از همسر نیاز دارند تا برای درمان پیامدهای منفی این تجربه در شرایط روحی خود اقدام کنند. کمک گرفتن از روانشناسان می‌تواند در مدیریت این بحران و تصمیم‌گیری صحیح برای ادامه مسیر پیش رویتان مفید باشد.

منبع :

درمان خیانت

بهترین راه های درمان زخم خیانت زناشویی

 

 

 

خیانت چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

پیش از آنکه راجع به درمان آسیب‌های ناشی از خیانت صحبت کنیم بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که خیانت چیست و چرا اتفاق می‌افتد. به‌طورکلی می‌توان گفت خیانت به این معناست که یکی از زوجین مسائلی را که می‌بایست صرفاً در انحصار شریک عاطفیش باشد با دیگران تقسیم کند. این مسائل طیف وسیعی دارد که در یک سر آن نگاه کردن به دیگران و یا استفاده از جملات محبت‌آمیز است و در سر دیگر آن ارتباط جنسی قرار دارد. توجه داشته باشید که تمامی این موارد از مصادیق خیانت هستند و این موضوع تنها به برقراری رابطه جنسی محدود نمی‌شود.

از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز خیانت می‌شود این است که فضای عاطفی مناسبی میان زوجین وجود نداشته باشد و آن‌ها به دنبال پیدا کردن شریکی به‌غیراز همسرشان باشند. علاوه بر این، نارضایتی از روابط جنسی یا وجود بیماری‌های روانی نیز از مهم‌ترین دلایل بروز خیانت هستند. اگر احساس می‌کنید این نارضایتی‌ها در زندگی شما نیز وجود دارد بهتر است پیش از بروز آسیب‌هایی همچون خیانت با کمک گرفتن از مشاورین خانواده برای حل آن‌ها اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید : انواع خیانت | چه نوع روابطی خیانت محسوب می شود؟ 

 

آسیب‌های خیانت کدام است؟

هنگامی‌که خیانت در یک رابطه عاطفی اتفاق می‌افتد طیف وسیعی از پیامدها را به دنبال خواهد داشت و این پیامدها می‌تواند علاوه بر رابطه عاطفی، زندگی تمام افراد درگیر در این رابطه و حتی فرزندان شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد در نتیجه درمان خیانت ضرورت پیدا می‌کند. به همین خاطر آشنایی با پیامدهای خیانت می‌تواند به شما در مدیریت بهتر این وضعیت کمک کند. مهم‌ترین پیامدهای خیانت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد. برای آشنایی با آسیب های روابط فرازناشویی کلیک کنید.

از بین رفتن زندگی مشترک

شاید بتوان گفت یکی از نخستین و درعین‌حال رایج‌ترین آسیب‌های خیانت تصمیم برای طلاق و از بین رفتن زندگی مشترک است. اگرچه برخی از زوجین تصمیم می‌گیرند که علی‌رغم بروز چنین اتفاق تلخی زندگی خود را ادامه دهند اما بخشیدن خیانت موضوع بسیار سختی است که عده بسیاری از عهده آن برنمی‌آیند. علاوه بر اینکه ممکن است خیانت به طلاق و از بین رفتن زندگی مشترک ختم شود. در برخی موارد نیز دیده شده که زوجین علی‌رغم ادامه زندگی مشترک دچار طلاق عاطفی می‌شوند و ارتباط آن‌ها آسیب‌های جدی می‌بیند که شاید به سختی بتوان نام زندگی مشترک را بر آن گذاشت. اگر شما نیز درگیر چنین مشکلاتی هستید بهتر است با یک مشاور دراین‌باره صحبت کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا برای بهبود وضعیت زندگی یا جدایی تصمیم‌گیری کنید.

بروز آسیب‌های روحی                                    

ایجاد بیماری‌ها و آسیب‌های روحی در تمامی افراد درگیر خیانت یکی دیگر از پیامدهای قطعی آن است. این مسئله علاوه بر افراد درگیر در خیانت فرزندان شما را نیز درگیر خواهد کرد. از مهم‌ترین آسیب‌های روحی که به دلیل خیانت ایجاد می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. بهتر است برای درمان و رهایی از هریک از این موارد اقدام کنید در غیر این صورت و با مزمن شدن مشکلات در شرایط روحی، شما احتمالاً در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهید شد. 

  • فردی که قربانی خیانت شده معمولاً دچار مشکلاتی مانند از دست دادن اعتمادبه‌نفس و افسردگی می‌شود. این افراد ممکن است نشانه‌های اختلال استرس پس از سانحه را نیز نشان دهند.
  • نفر سوم یک رابطه بودن همواره با این باور منفی همراه است که شما می‌بایست یک رابطه پنهانی و مصنوعی را ادامه دهید. این موضوع می‌تواند باعث بروز هیجانات منفی و احساس نارضایتی در فرد باشد.
  • فردی که به همسر خود خیانت کرده معمولاً دچار احساسات منفی مانند عذاب وجدان و احساس گناه می‌شود این افراد معمولاً اضطراب بسیاری را برای پنهان نگه‌داشتن رابطه ثانویه خود تحمل می‌کنند و به همین خاطر احتمال بروز بیماری‌های اضطرابی در آن‌ها بالاتر می‌رود به همین دلیل درمان خیانت ضرورت پیدا می‌کند.
  • بروز مشکلات مربوط به خیانت در خانواده باعث ناراحتی و افسردگی فرزندان و یا ابتلای آن‌ها به بیماری‌های اضطرابی شده و می‌تواند باعث افت عملکرد تحصیلی آن‌ها شود. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندان شما دچار آسیب‌های روحی شده‌اند بهتر است برای بهبود شرایط روحی آن‌ها اقدامی انجام دهید.

بی‌اعتمادی

بی‌اعتمادی یکی از آسیب‌های خیانت است که می‌تواند برای درازمدت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً درمیان زوجینی که بدون تلاش برای درمان آسیب‌های ناشی از خیانت و جبران اشتباهات، زندگی مشترک خود را ادامه می‌دهند این موضوع دیده می‌شود که فرد قربانی خیانت معمولاً نمی‌تواند نگرانی خود را از بابت تکرار مجدد آن مدیریت کند و به عبارتی همواره نسبت به همسر خود بی‌اعتماد است. بی‌اعتمادی به همسر یکی از مشکلاتی است که آسیب‌های بسیاری را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

تلافی کردن

تلافی خیانت همسر می‌تواند یکی از پیامدهای منفی این مسئله باشد. گاهی اوقات ممکن است زن یا مردی به این دلیل که از خیانت همسرش نسبت به خود آگاه شده تصمیم بگیرد تا خیانت همسر را تلافی کند و او نیز با فرد دیگری ارتباط برقرار کند. این مسئله می‌تواند به معنای ایجاد مشکلات بیشتر در زندگی و از بین بردن حتمی زندگی مشترک باشد. علاوه بر این فرزندانی که در چنین شرایطی زندگی می‌کنند دچار مشکلات روحی و اختلالات رفتاری بسیاری خواهند شد.

اعمال خشونت

گاهی اوقات خیانت باعث بروز خشم و رفتارهای پرخاشگرانه در فردی می‌شود که قربانی خیانت همسر شده. ایجاد جرائمی همچون مزاحمت، ضرب و شتم و یا حتی قتل ازجمله مشکلاتی هستند که احتمال دارد به دنبال خیانت یکی از زوجین ایجاد شود.

 

بیشتر بخوانید : عوارض خیانت | آثار و پیامدهای خیانت را ناچیز نشمارید 

 

درمان آسیب‌های خیانت

همان‌طور که گفته شد چگونگی درمان آسیب‌های خیانت سوالی است که برای قربانیان خیانت و افرادی که می‌خواهند رفتار خود را جبران کنند و به زندگی مشترک خود فرصت مجدد بدهند مطرح می‌شود. پیش از آنکه با راه‌های درمان آسیب‌های خیانت آشنا شوید بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که درمان این مشکل و آسیب‌هایی که به همراه داشته موضوع چندان آسانی نیست.

شما علاوه بر اینکه می‌بایست بر احساسات خود کنترل داشته باشید و سعی کنید تا مشکلاتتان را برطرف کنید باید با قضاوت‌ها و طعنه‌هایی که احتمالاً از جانب دیگران می‌شنوید نیز کنار بیایید و تحت تأثیر آن‌ها قرار نگیرید. به همین خاطر اگر برای ادامه زندگی مشترکتان تصمیم گرفته‌اید بهتر است مرتب کردن اوضاع را زیر نظر یک مشاور و با کمک گرفتن از او انجام دهید. روانشناسان خانواده شیوه‌های مدیریت این شرایط را به‌خوبی به شما آموزش می‌دهند و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از بروز مشکلات هیجانی برای فرزندانتان در اختیار شما می‌گذارند. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

بخشش درمانی و تخلیه هیجانی برای درمان خیانت

یکی از نخستین مراحل درمان خیانت برای فردی که قربانی این مسئله شده جلسات بخشش درمانی و کمک برای تخلیه هیجانی است. قربانیان خیانت معمولاً احساسات منفی بسیاری را تجربه می‌کنند و فراموش کردن این احساسات برای آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. آن‌ها زمان‌های زیادی از روز را با فکر این مسئله درگیر می‌شوند و دائماً آن را در ذهنشان مرور می‌کنند و یا ممکن است به دلیل شدت ناراحتی به‌طورکلی این موضوع را سرکوب کنند و هیچ واکنشی به آن نشان ندهند. روانشناسان به شما کمک می‌کنند که با استفاده از تکنیک‌های تخلیه هیجانی از این احساسات منفی رها شوید و برای بخشیدن و فراموش کردن این مسئله قدم بردارید.

تخلیه هیجانی ازجمله درمان‌هایی است که حتی اگر تصمیم گرفته‌اید به زندگی مشترکتان خاتمه بدهید بهتر است برای رها شدن از احساسات منفی برای انجام آن اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید : بخشش خیانت | راه های بخشیدن خیانت همسر چیست؟ 

 

جلسات زوج‌درمانی برای درمان خیانت

انجام جلسات زوج‌درمانی برای آن دسته از زوجینی که می‌خواهند زندگی خود را ادامه بدهند مهم خواهد بود. روانشناسان به این افراد کمک می‌کنند تا با پیدا کردن دلایل اصلی و زیربنایی خیانت برای رفع آن‌ها اقدام نمایند. علاوه بر این، این جلسات برای بهبود ارتباط بین زوجین و آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها برای جلوگیری از بروز مجدد خیانت مفید خواهد بود.

گروه‌درمانی برای درمان خیانت

اصلی‌ترین فایده‌ای که در جلسات گروه‌درمانی به دست می‌آید این است که فرد متوجه خواهد شد تنها او دچار این مشکل نشده و بسیاری از افراد دیگر نیز با این مسئله مواجه هستند. آشنایی با سایر افرادی که دچار بحران خیانت شده‌اند باعث کاهش بار هیجانی منفی در فرد شده و همچنین به زوجین کمک می‌کند تا با راه‌حل‌ها و تجربیات دیگران نیز آشنا شوند.

سؤالات متداول

1. چطور می‌توانم فرزندانم را از پیامدهای منفی خیانت همسرم دور نگه دارم؟

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرزندانتان را وارد دعوای خود نکرده و هرگز از همسرتان نزد آن‌ها بدگویی نکنید. درصورتی‌که احساس می‌کنید فرزندتان احساسات منفی مثل اضطراب یا افسردگی را تجربه می‌کند از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

 

منبع : درمان خیانت



:: برچسب‌ها: درمان خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ترک اعتیاد در خانه ممکن است؟ به طور کلی یکی از مشکلات عمده در عصر حاضر روی‌آوردن به اعتیاد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف اعتیاد خطر مرگ زودرس را به همراه خواهد داشت بنابراین اعتیاد عامل اصلی در ایجاد بسیاری از بیماری‌های کشنده است و هرساله موجب مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود. برخی از افراد به دلایل مختلفی همچون هزینه بر بودن کلینیک‌های ترک اعتیاد، ترس از آبرو و… حاضر نیستند که در مراکز درمانی اقدام به ترک اعتیاد خود کنند. لذا تصمیم می‌گیرند که در خانه به ترک اعتیاد بپردازند. اما ترک در خانه و بدون نظارت پزشک ممکن است عواقب جبران ناپذیری به وجود آورد. در ادامه مقاله به بررسی کامل ترک اعتیاد درخانه می‌پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ترک اعتیاد در خانه

سریع‌ترین روش ترک اعتیاد در منزل

ترک اعتیاد در منزل

 

 

 

 

 

 

آیا می‌توان اعتیاد را در خانه ترک کرد؟

به طور کلی اعتیاد یک مسئله بسیار جدی است که بسته به مدت زمان، نوع و میزان مصرف می‌تواند آسیب‌های جسمانی و روانی شدیدی به فرد وارد کند و هرگونه تصمیم خودسرانه برای ترک مصرف مواد در خانه می‌تواند آثار جبران ناپذیری به وجود آورد و شرایط را بسیار بدتر کند به طوری که حتی ممکن است منجر به مرگ فرد مصرف کنند شود. در مجموع توصیه می‌شود برای ترک اعتیاد حتما تحت نظارت یک پزشک و یا روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد عمل کنید. برخی افراد به دلیل تجربه‌های ناموفق ترک اعتیاد درخانه دچار مشکلات روانی بیشتری از جمله افسردگی و ناامیدی می‌شوند. 

مهم‌ترین نکته‌ ای که برای عدم ترک در خانه وجود دارد این است که ترک مواد مخدر علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی هم به وجود می‌آورد که به مراتب می‌تواند اثرات جدی و زیان بارتری برای فرد به وجود بیاورد. برای ترک هر یک از انواع مواد مخدر روش‌ها و راهکارهای متفاوتی وجود دارد که باید توسط متخصص مورد نظر ارائه شود. به طور کلی ترک اعتیاد درخانه و خصوصاً بدون نظارت متخصص تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد 

 

ترک اعتیاد در خانه تحت نظارت متخصص

 همانطور که گفته شد ترک در خانه بدون نظارت متخصص، کار صحیحی نیست. با این حال برخی افراد به دلیل شرایط خاص تصمیم می‌گیرند تحت نظارت پزشک و روانشناس ترک اعتیاد را در خانه انجام دهند. توصیه‌هایی در ارتباط با این موضوع وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

1. نوشیدنی‌های مفید برای ترک اعتیاد در خانه

یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مفید برای ترک اعتیاد آب فراوان است. در طول روز فرد باید به مقدار کافی از آب استفاده کند. نوشیدنی‌های سالم مثل آب میوه‌های طبیعی که دارای ویتامین سی هستند نقش بسزایی در ترک اعتیاد دارند.

2. غذاهای مفید برای ترک در خانه

برنامه غذایی درست و مقوی در ترک اعتیاد نقش بسیار مهمی دارد. به جای استفاده از قند‌های مصنوعی باید از رژیم غذایی فیبردار که شامل غلات سبوس‌دار، میوه‌های تازه و سبزیجات می‌شود استفاده نمود. پروتئین‌ها نیز نقش کلیدی در بهبود ترک اعتیاد دارند.

3. بالا بردن انگیزه فرد برای ترک اعتیاد در خانه

هرگاه موفق به غلبه بر یکی از هوس‌های مصرف خود شدید، به طریقی به خودتان هدیه دهید. همیشه انگیزه و علت اصلی ترک اعتیاد خود را پیش رو داشته باشید و به آن فکر کنید. چیز‌هایی را که می‌توان در دهان گذاشت و دهان را مشغول کرد، دم دست بگذارید مثلا آدامس و خلال دندان می‌تواند به شما کمک کند.

اگر قبلا در ترک اعتیاد مشکل داشته‌اید درباره جویدن آدامس نیکوتین دار، استفاده از برچسب‌های نیکوتین دار، اسپری‌های بینی، مواد استنشاقی یا قرص برای ترک اعتیاد درخانه با پزشک مشورت کنید. زمان بیشتری را در اماکن عمومی مثل کتابخانه‌ها و سینما‌ها صرف کنید. یک ورزش جدید، برنامه تمرینی، سرگرمی یا تعهد سازمانی انتخاب کنید. این کارها به برهم خوردن روال زندگی شما و جدا شدن از مواد کمک می‌کند. مواد را در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن سخت باشد و مصرف آن را نامطلوب‌تر و سخت تر کند.

تأخیر درمصرف مواد در تجدید نظر برای مصرف آن به شما کمک می‌کند. با افکار منفی مبارزه کنید و مثبت‌اندیش و قوی باشید. در صورتی که دچار لغزش شدید و یک بار مصرف کردید از خود ناامید نشوید. به خودتان بگویید که من مصمم به ترک هستم و با تفکر مثبت و بررسی مجدد دلایل ترک، بار دیگر برنامه ترک اعتیاد را شروع کنید. 

4. راه های کسب آرامش در فرایند ترک

  • در یک مکان راحت دراز بکشید و خود را رها کنید.
  • چشم‌های خود را به آرامی ببنید و چند نفس عمیق بکشید.
  • کشیدن دست‌ها و پا ها برای چند ثانیه؛ عضلات خود را رها کنید.
  • به تجربه‌های خوشایند و مناظر دل پذیر فکر کنید.
  • ورزش کردن‌ و قدم زدن در طبیعت سرسبز بسیار مفید است.
  • حمایت اجتماعی کسب کنید مثل تماس با دوستان‌، صحبت با افراد فامیل در مورد ترک اعتیاد و….
  • اجتناب از موقعیت‌های خطر آفرین مثل حضور در میهمانی افراد سیگاری و یا هر ماده مخدر دیگر که مصرف می‌شود به ویژه در اوایل دوره ترک اعتیاد ضروری است.

در نهایت به یاد داشته باشید که ترک اعتیاد درخانه برای همه افراد توصیه نمی‌شود، اگر در شرایطی خاصی قرار دارید و تنها گزینه انتخابی شما ترک در خانه است، حتما تحت نظارت پزشک و روانشناس متخصص در زمینه اعتیاد عمل کنید.

 

بیشتر بخوانید : علائم خماری | راه های از بین بردن نشانه های خماری 

 

ترک خودسرانه اعتیاد در خانه 

درسته شروع مصرف و خیلی اوقات تغییر مواد بدون دریافت راهنمایی از یک متخصص اتفاق افتاده، اما نکته ای که در ترک مواد اهمیت داره، تعادل بدن است. شما به مرور زمان با بالا بردن دوز و یا برنامه مصرف‌تان به هر نحوی تعادل شیمیایی بدن‌تان را تحت تاثیر قرار داده‌اید. خیلی اوقات حتی ماده مصرفی با آنچه که تصور می کنید متفاوت است، پس نمی توانید بدون در نظر گرفتن عوارض و آثار هر دارویی آن را خودسرانه ترک کنید. از این رو توصیه می کنیم اگر قصد ترک دارید، به هیچ عنوان بدون مشورت با متخصص دست به انجام این کار نزنید. با کلیک بر هر کدام از آیتم های زیر می توانید با جوانب مختلف ترک در خانه آشنا شوید. 

ترک اعتیاد متادون در خانه

ترک اعتیاد ب 2 درخانه

ترک اعتیاد به تریاک درخانه

ترک اعتیاد به شیره در خانه

ترک اعتیاد به هروئین در خانه

ترک اعتیاد به ماریجوانا در خانه

ترک اعتیاد به کوکائین در خانه

ترک اعتیاد به حشیش در خانه

ترک اعتیاد به شیشه در خانه

 

نکات مهم ترک اعتیاد در خانه

اگر به هر دلیلی به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارد اکنون وقت آن است که گامی به سمت ترک این عادت بردارید. شما می‌توانید برنامه‌ای را برای کنار گذاشتن ترک اعتیاد خود تهیه کنید. اولین گام ترک‌اعتیاد در خانه، مشخص کردن این موضوع است که چرا می‌خواهید ترک کنید. دلایل خود را روی یک برگه کاغذ بنویسید. بعد از آماده کردن این لیست، یک کپی از آن را همراه خود داشته باشید. آن را به خاطر بسپارید و هر زمان که وسوسه شدید به دلایل ترک آن فکر کنید. یک روز را برای ترک اعتیاد خود انتخاب کرده و قرارداد تغییر رفتار را امضا کنید و از یک دوست و عضو خانواده بخواهید تا آن را امضا کند. 

فهرستی از موارد خوبی که با مصرف نکردن مواد به دست آورده‌اید تهیه کنید و همراه خود داشته باشید و هر وقت که احساس اضطرار به مصرف داشتید به آن نگاهی بیندازید. ترک‌اعتیاد در خانه ساده نیست. می‌توانید از منابع، کتاب، جزوات و راهنمای ترک اعتیاد که در سایت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد استفاده کنید. کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_آیا ترک در خانه ممکن است؟

ترک اعتیاد یک کار تخصصی است که باید تحت نظارت پزشک و روانشناس انجام گیرد. در غیر این صورت ترک بسیار خطرناک خواهد شد و عواقب جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد در خانه می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

مبنع : ترک اعتیاد در خانه



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مصرف همزمان تریاک و حشیش از جمله انواع چندمصرفی در کشور است. چندمصرفی مواد مخدر به این معناست که فرد به‌صورت همزمان حداقل از دو ماده استفاده می‌کند و یا در زمان‌های مختلف از انواع متفاوت داروهای اعتیادآور بهره می‌برد. می‌توان گفت که بسیاری از معتادین به‌مرورزمان و بر اساس تجربه متوجه ویژگی‌های مواد مخدر مختلف می‌شوند و ازاین‌رو گاهی اوقات آن‌ها را برای ایجاد لذت بیشتر و عوارض جانبی کمتر در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. این موضوع باعث بروز اعتیاد همزمان به چند ماده می‌شود که مصرف همزمان تریاک و حشیش یکی از آنان است. این دو دارو به دلیل تأثیرگذاری نسبتاً متضاد عوارض منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت و حتی می‌تواند باعث بروز خطر مسمومیت دارویی و مرگ در فرد بشود. به همین خاطر ما در این مطلب راجع به مصرف همزمان تریاک و حشیش، دلایل، عوارض و درمان آن صحبت خواهیم کرد.

 

منبع :

مصرف همزمان تریاک و حشیش

آثار مصرف همزمان تریاک و حشیش

 

 

 

 

 

 

اعتیاد به تریاک

تریاک قدیمی‌ترین ماده مخدر شناخته‌شده توسط بشر است که با تحریک مغز به افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی باعث ایجاد احساس آرامش و لذت در فرد می‌شود. تاکنون انواع بسیاری از مواد مخدر از تریاک مشتق شده که اصلی‌ترین آن‌ها مورفین است. به تریاک و تمامی مشتقات آن مواد افیونی یا اوپیوئید گفته می‌شود. احساس آرامش و لذتی که به دنبال مصرف تریاک ایجاد می‌شود تبدیل به عاملی برای تمایل فرد به مصرف مجدد خواهد بود. بااین‌حال مصرف تریاک برای مدت نسبتاً کوتاهی باعث وابستگی جسمی و روانی در فرد می‌شود و پس‌ازآن وی با هدف دوری از علائم نامطلوب روحی و جسمی همچون درد عضلانی، مصرف تریاک را ادامه خواهد داد. خواب‌آلودگی، خارش بدن و احساس آرامش و سرخوشی ازجمله نشانه‌های اعتیاد و مصرف تریاک است.

اعتیاد به حشیش

حشیش یا بنگ یکی از قوی‌ترین داروها در دسته مواد توهم‌زا یا کانابیس‌ها است که به‌صورت طبیعی و از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. استفاده از این ماده باعث بروز احساس شادمانی و سرخوشی در فرد می‌شود اما همان‌طور که از نام مواد توهم‌زا پیداست استفاده از این ماده مخدر می‌تواند باعث بروز توهم یا بدبینی‌های پارانوئید در فرد شود. ازجمله نشانه‌های اعتیاد به حشیش می‌توان به قرمزی چشم، پرخاشگری یا بدبینی و افزایش اشتها اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با نشانه های اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید :  اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد 

 

مصرف همزمان تریاک و حشیش | چندمصرفی چیست و چه دلایلی دارد؟

چندمصرفی مواد مخدر که به آن پلی دراگ نیز گفته می‌شود یکی از حالت‌های نسبتاً نوظهور و درعین‌حال خطرناک استفاده از مواد مخدر است. در این حالت فرد در یک‌زمان مشخص دو یا چند ماده مخدر را استفاده می‌کند و یا در زمان‌های مختلف از انواع مواد مخدر استفاده می‌نماید. این حالت معمولاً با دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها افزایش لذت و یا کاهش آثار نامطلوب هر یک از انواع مواد مخدر است. علاوه بر این در شرایطی که فرد به ماده مخدر خاصی دسترسی ندارد معمولاً از سایر داروهای همین خانواده برای کاهش نشانه‌های ترک استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند باعث اعتیاد به ماده جدید باشد. در کنار تمامی این دلایل باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که معتادان معمولاً تمایل دارند تا انواع مختلفی از مواد مخدر را استفاده کنند و احساسات جسمی و روانی پس از مصرف آن‌ها را باهم مقایسه کنند.

مجموع این دلایل می‌تواند باعث ایجاد چندمصرفی مواد مخدر شود. مصرف همزمان دو یا چند ماده مخدر باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز فرد شده و علاوه بر این فرایند ترک ماده مخدر را نیز دشوار و طولانی خواهد ساخت. همچنین مصرف همزمان چند ماده مخدر در کنار هم خطر بروز مسمومیت دارویی یا اوردوز را نیز افزایش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده | خطرات و راه خلاصی از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

دلایل مصرف همزمان تریاک و حشیش

برای مصرف همزمان تریاک و حشیش دلایل بسیاری را می‌توان با توجه به شرایط هریک از مصرف‌کنندگان در نظر گرفت؛ اما مهم‌ترین دلایل مصرف همزمان این دو دارو را می‌توان این موارد دانست.

  • تریاک و حشیش از دو خانواده دارویی نسبتاً متضاد هستند و به همین خاطر مصرف آن‌ها در کنار هم می‌تواند باعث کاهش آثار منفی هر یک از آن‌ها باشد. برای مثال استفاده از حشیش می‌تواند رخوت و خواب‌آلودگی همراه با تریاک را از بین ببرد.
  • استفاده همزمان از این دو دارو باعث کسب لذت بیشتری می‌شود که در مصرف هر یک از این مواد به‌تنهایی یافت نمی‌شود.
  • استفاده از تریاک تا حدودی مهار رفتاری را کاهش می‌دهد و مصرف‌کنندگان رفتارهایی را انجام می‌دهند که در حالت عادی ممکن است از انجام آن‌ها اجتناب کنند. درنتیجه احتمال مصرف حشیش یا هر ماده مخدر دیگر در زمان‌هایی که فرد از تریاک استفاده کرده بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که استفاده از این مواد وابستگی جسمی و روانی را به همراه خواهد داشت که باعث اجبار فرد به ادامه مصرف می‌شود.

 

عوارض مصرف همزمان تریاک و حشیش

همان‌طور که گفته شد چندمصرفی مواد مخدر عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از این عوارض، طولانی و سخت شدن فرایند ترک اعتیاد است. افرادی که به بیش از یک ماده اعتیاد دارند برای ترک مواد مخدر می‌بایست حتماً تحت نظر متخصصین ترک اعتیاد قرار بگیرند و با زیر نظر داشتن علائم جسمانی فرد مراحل سم‌زدایی و بازپروری صورت بگیرد.

علاوه بر مشکلاتی که در مسیر ترک اعتیاد پیش خواهد آمد استفاده همزمان از تریاک و حشیش به دلیل تأثیرات متضادی که در بدن فرد ایجاد می‌کنند می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی در مغز شود که ممکن است جبران آن‌ها دشوار یا حتی غیرممکن باشد.

با توجه به اینکه تریاک مهار رفتاری را در فرد کم می‌کند، استفاده همزمان از تریاک و حشیش می‌تواند باعث افزایش میزان مصرف هریک از این مواد شده و احتمال اوردوز یا مسمومیت دارویی را افزایش می‌دهد. علاوه بر آنچه گفته شد می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کنیم که به‌طورکلی اعتیاد باعث بروز مشکلات بسیاری در موقعیت مالی، اجتماعی، شغلی و تحصیلی فرد می‌شود و اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر باعث چند برابر شدن این آسیب‌ها خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد | بهترین و جدیدترین راه های ترک اعتیاد

 

درمان مصرف همزمان تریاک و حشیش

حشیش به‌طورکلی از خانواده مواد توهم‌زا است و به همین خاطر برای ترک اعتیاد به این ماده مخدر می‌بایست در کنار مراحل سم‌زدایی از جلسات مشاوره و بازپروری نیز استفاده شود. همچنین مصرف همزمان تریاک و حشیش باعث بروز آسیب‌های جدی در عملکرد مغز فرد می‌شود که بررسی بروز این آسیب‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌ها ازجمله اقداماتی است که می‌بایست زیر نظر روانشناسان صورت بگیرد. از دیگر اقداماتی که روانشناسان برای ترک اعتیاد به مواد مخدر انجام می‌دهند می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • ایجاد انگیزه در فرد برای شروع و ادامه جلسات ترک اعتیاد و آموزش راهکارهایی برای کنترل وسوسه مصرف مجدد
  • بررسی احتمال بروز بیماری‌های روحی مثل افسردگی یا اضطراب به‌عنوان پیامدهای ترک اعتیاد و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و یا درمان این آسیب‌ها
  • کمک به فرد برای ریشه‌یابی علل گرایش به سمت سوءمصرف مواد مخدر و کمک به فرد برای از بین بردن این دلایل
  • استفاده از جلسات گروه‌درمانی باعث آشنایی فرد با اشخاصی خواهد شد که شرایطی مشابه با وی داشته و همچنین هدف یکسانی دارند
  • ایجاد جلسات خانواده‌درمانی و کمک به فرد برای بهبود ارتباط با اعضای خانواده و همچنین آموزش راهکارهایی به سایر اعضای خانواده در ارتباط با شیوه‌های برخورد با فردی که به‌تازگی استفاده از مواد مخدر را کنار گذاشته است.

سؤالات متداول

1. استفاده از جلسات مشاوره در ترک اعتیاد به تریاک و حشیش چه اهمیتی دارد؟

استفاده از این دو ماده باعث خواهد شد که عملکرد مغز با مشکلات جدی مواجه شود. روانشناسان در جلسات مشاوره میزان این آسیب‌ها و راه‌های بهبود آن را بررسی می‌کنند. علاوه بر این استفاده از حشیش تأثیرات روانی نامطلوب بسیاری دارد که برای بهبود آن‌ها می‌بایست از جلسات بازپروری استفاده شود.

2. مصرف همزمان تریاک و حشیش چه عوارضی دارد؟

با توجه به اینکه این دو دارو از دو خانواده مخالف هستند مصرف آن‌ها تأثیرات نامطلوبی را در عملکرد مغز فرد ایجاد می‌کند. علاوه بر این استفاده همزمان از تریاک و حشیش احتمال اوردوز را افزایش خواهد داد. در صورت بروز مشکل حتما از خدمات مشاوره ترک اعتیاد بهره ببرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید از طریق شماره _ با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

منبع : مصرف همزمان تریاک و حشیش



:: برچسب‌ها: مصرف همزمان تریاک و حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تربیت فرزندان بعد از طلاق یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر زوج قبل از تصمیم به طلاق باید به این مسئله فکر کنند. زمانی که به هر دلیلی از همسر خود جدا می‌شوید باید سعی کنید که با وجود تمام مشکلات، فرزندتان را برای یک زندگی بهتر آماده سازید. در این شرایط تمام کارها و افکار احساسی خودتان را کنار بگذارید چراکه فرزندان بعد از جدایی والدین در معرض خطر قرار می‌گیرند. با آگاهی از روش‌های صحیح تربیت فرزندان بعد از طلاق و کمک گرفتن از یک متخصص، می‌توانید فرزند خود را برای یک زندگی بهتر پرورش دهید.

منبع : تربیت فرزندان طلاق

نحوه تربیت فرزندان بعد از طلاق

تربیت فرزندان بعد طلاق اصولی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. ارتباط فرزند با هردو والد

مهم‌ترین مسئله‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که وقتی افراد در چنین موقعیتی قرار می‌گیرند، نباید رابطه فرزند خود را با والد دیگر منع کنند و از فرزند خود به عنوان ابزاری برای سلطه یا دستیابی به اطلاعات زندگی همسر سابق خود استفاده نمایند. همسر سابقتان را از تغییرات جدید زندگیتان مطلع کنید قبل از اینکه این تغییرات را از طرف فرزندتان بشنود. پس هرگز از فرزندتان به عنوان خبرچین استفاده نکنید.

2. به وجود نیاوردن احساس گناه

هنگام بحث و دعوا فرزند خود را مجبور نکنید تا از یک والد طرفداری کند و در مناسبت‌هایی مثل تولد یا برنامه‌های مدرسه باهم شرکت کنید. طوری رفتار نکنید که فرزندتان خودش را مسئول و عامل اصلی این اتفاق بداند و به عبارتی در او احساس گناه به وجود نیاورید.

3. تربیت فرزندان بعد از طلاق | حفظ احترام 

با همسر سابق خود به این توافق برسید که در برابر فرزندتان یکدیگر را بی‌ارزش نکنید. فرزندتان را از سخن گفتن غیر‌محترمانه در مورد والد دیگر بازدارید. تحقیر والدین در برابر فرزندان به شخصیت آنان ضربه می‌زند.

4. ایجاد محدودیت‌های عادی

با محدودیت‌ها و قراردادهای رفتاری برای تربیت فرزندتان توافق کنید تا صرف ‌نظر از اینکه او وقتش را با کدام والد می‌گذراند، قراردادهایی چون خوابیدن، دیدن تلویزیون، استفاده از رایانه، روابط اجتماعی و سایر رفتارها تداوم داشته باشند.

5. مشارکت والدین در امور فرزندان

با همسر خود توافق کنید که چگونه می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری در مورد کارهایی مثل دیدار، تعطیلات یا از این قبیل کارها را عاقلانه و بدون خودخواهی اجرا کنید. اگر در مدرسه مشکلی با دوستان خود دارند یا حتی اگر دستاورد عالی داشته‌اند پدر و مادر هر دو باید به امور فرزند رسیدگی کنند. نتیجه‌گیری فوری یا محکوم کردن یکدیگر در مورد چیزی که پیش آمده اشتباه است و به جای آن باید با یکدیگر گفتگو کنند. هر دو نفر باید از تمام اتفاقات مثبت و منفی که برای فرزند پیش می‌آید آگاه باشند.

 

بیشتر بخوانید : تربیت کودک | نکاتی شنیدنی در خصوص تربیت کودک

 

تربیت فرزندان بعد از طلاق | احساس خشونت و نارضایتی در کودکان      

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کودکان بعد از طلاق پیش می‌آید احساس خشونت و نارضایتی در کودکان است. بسیاری از کودکان طلاق می‌گویند که از شکایت و ناله کردن والدین خود خسته شده‌اند و دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. این را بدانید که اگر رابطه شما منجر به شکست شده مقصرش فرزندتان نیست. شما او را به این دنیا آورده‌اید پس این وظیفه شماست که همه جانبه مراقب کارها و رفتارهایتان باشید تا او آسیب نبیند. مطمئن باشید اگر امروز شما کار درست را انجام دهید فرزندتان آینده خوبی خواهد داشت و شما را به خاطر کار امروزتان تحسین خواهد کرد.                                                                  

عوارض کمبود محبت در کودک بعد از طلاق

کودکانی که بعد از طلاق، شکست و طرد شدن را تجربه می‌کنند و مورد بی توجهی و بی‌حمایتی والدین خود قرار می‌گیرند، در آینده از لحاظ روحی و روانی متعادل نیستند و در مدیریت بحران‌های زندگی و رفتار‌های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند. همچنین اکثر آنان اعتماد خود را به دیگران از دست می‌دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده، روانشناسان معتقدند ضربه‌های عاطفی در رشد و شخصیت کودک اختلال ایجاد می‌کند و این تجربه‌های سخت و غیر قابل تحمل در دوران کودکی اثرات جبران ناپذیری در بزرگسالی برای فرد به دنبال خواهد داشت. به منظور تربیت فرزندان بعد از طلاق و پیشگیری از اینگونه مشکلات ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید. 

 

بهترین روش رفتار با کودک بعد از طلاق چیست؟                    

معمولا کودکان طلاق عصبانی و گوشه‌گیر می‌شوند و نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. این شرایط برای کسانی که درگیر طلاق شده‌اند بسیار سخت است. بهترین کار این است که به دنبال راهکارهایی باشید تا کودک با این شرایط کنار بیاید و به زندگی عادی خود ادامه دهد. می‌توانید درباره احساس خود با او صحبت کنید تا شاید او هم درباره احساساتش به شما بگوید. جوی صمیمانه ایجاد کنید تا فرزندتان صادقانه احساساتش را بازگو کند؛ اینگونه شما متوجه نگرانی‌هایش می‌شوید و می‌توانید راهکارهای بهتری را برای بهتر شدن وضعیتش انجام دهید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما از همسرتان جدا شده‌اید، نه فرزندتان. این موضوع به این معنا نیست که شما را دوست ندارد اما طبیعی است که دلش برای پدر یا مادرش تنگ شود. به  فرزند خود اجازه بدهید از زمانی که با پدر یا مادرش می‌گذراند لذت ببرد. رفتار مثبتی را جلوی او از خود نشان دهید تا بداند که چقدر دوستش دارید.اگر به هر دلیلی در مدیریت رفتار با فرزند خود مشکلاتی را تجربه می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اولین گام به یک روانشناس متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

 

سوالات متداول

_چه چیزهایی را بعد از طلاق نباید به کودک گفت؟

برای تربیت فرزندان بعد از طلاق لازم نیست تمام جزییات جدایی‌تان را به کودک توضیح دهید. فقط اطلاعاتی را با او درمیان بگذارید که درک می‌کند. اجازه دهید با همسر سابقتان تلفنی یا اینترنتی در تماس باشد تا احساس بهتری پیدا کند. برای تربیت صحیح و نحوه برخورد با فرزندان بعد از طلاق، ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تربیت فرزندان بعد از طلاق ، می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

منبع : تربیت فرزندان طلاق



:: برچسب‌ها: تربیت فرزندان طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

مواد محرک از انواع مواد مخدر هستند که در سال‌های اخیر میزان استفاده از آن‌ها افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به تأثیری که این مواد در افزایش انرژی و کاهش نیاز به خواب دارند، قربانیان آن معمولاً محصلین و شاغلینی هستند که نیاز به بیداری شبانه و همین‌طور افزایش تمرکز دارند. همچنین این مواد در کاهش اشتها و لاغری نیز تاثیر می‌گذارند و از این طریق افراد بیشتری را درگیر اعتیاد می‌کنند. شاید بتوان گفت اعتیاد به مواد محرک به دلیل تأثیرات نامطلوب بسیاری که در روحیه و سلامت روان فرد باقی می‌گذارد، بیش از اعتیاد به مواد افیونی آسیب‌رسان بوده و ترک اعتیاد به آن، نیاز به مراقبت‌های روان‌شناختی جدی دارد. درصورتی‌که این علائم را در فردی از نزدیکانتان مشاهده می‌کنید، بهتر است برای درمان اعتیاد به یک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

منبع : مواد محرک 

انواع مواد محرک

مواد محرک به گروهی از مواد اعتیادآور گفته می‌شود که با تغییر در میزان ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی باعث افزایش انرژی و نشاط در فرد شده و علاوه بر کاهش نیاز به خواب و عدم احساس خستگی، توانایی تمرکز را نیز افزایش می‌دهند. این دسته از مواد اعتیادآور انواع مختلفی را شامل می‌شود که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

1. شیشه

شاید بتوان گفت شیشه معروف‌ترین ماده مخدر در این دسته است. این ماده به دلیل شکل ظاهری بی‌رنگ و مشابه به خورده شیشه با نام‌های کریستال، گلس و یا شیشه در میان مردم شناخته می‌شود. شیشه یک ماده مخدر صنعتی است که از مت­آمفتامین تهیه می‌گردد و از آثار آن می‌توان به کاهش اشتها و کاهش نیاز به خواب و همچنین احساس سرزندگی اشاره کرد. برای آشنایی با علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

2. آمفتامین و مت‌­آمفتامین

یکی از اصلی‌ترین انواع مواد محرک آمفتامین است که مت­‌آمفتامین، شیشه یا بسیاری از مواد دیگر از آن ساخته شده و البته تأثیری به‌مراتب بیشتر از خود این ماده دارند. آمفتامین و مت­‌آمفتامین می‌توانند به‌صورت خوراکی، تزریقی و یا به‌صورت استنشاقی مورد استفاده قرار بگیرند. ازجمله نشانه‌های مصرف این ماده مخدر می‌توان به افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس، بالا رفتن میزان فشارخون و تمایل فرد برای فعالیت اشاره کرد.

3. کوکائین

کوکائین نام یکی از مواد مخدر طبیعی است که از برگ درخت کوکا به دست می‌آید و نسبت به سایر مواد محرک از قدمت بیشتری برخوردار است. معمول‌ترین شیوه استفاده از پودر سفیدرنگی که به آن کوکائین گفته می‌شود استنشاق از راه بینی است بااین‌حال برخی نیز از این ماده به‌صورت تزریق و یا خوراکی استفاده می‌کنند. آنچه به‌عنوان ماده مخدر کراک از آن صحبت می‌شود نیز یکی از انواع کوکائین است. کوکائین به دلیل تأثیری که در ایجاد احساس نشاط و پرانرژی بودن در فرد باقی می‌گذارد معمولاً میل به مصرف مجدد را در وی برانگیخته و از این طریق باعث اعتیاد به این ماده می‌شود. برای آشنایی با علائم اعتیاد به کوکائین کلیک کنید.

4. نیکوتین و کافئین

اگرچه نیکوتین یا کافئین نسبت به سایر مواد گفته‌شده در بالا بسیار ضعیف‌تر هستند و نشانه‌ها و عوارض اعتیاد به آن شاید چندان قابل مقایسه با سایر مواد محرک نباشد اما بااین‌حال با توجه به مکانیزم تأثیرگذاری مشابه با این گروه از مواد اعتیادآور، در این دسته قرار می‌گیرند. نیکوتین نام ماده اصلی موجود در سیگار و تنباکو است و کافئین ماده مجاز و خوراکی می‌باشد که در قهوه، شکلات و چای وجود دارد. به همین دلیل است که مصرف این مواد به‌ویژه قهوه باعث افزایش احساس انرژی در فرد شده و خواب‌آلودگی را کاهش می‌دهد.

5- برخی داروهای محرک

در برخی داروها نیز موادی مشابه مواد محرک استفاده می‌شود. یکی از این داروها ریتالین است که اغلب برای کودکان بیش فعال تجویز می‌شود. ریتالین با تاثیر بر دوپامین مغز موجب افزایش تمرکز شده و در کاهش علائم بیش فعالی نقش موثر ایجاد می‌کند. به دلیل همین ویژگی معمولا دانشجویان از ریتالین برای بالا بردن تمرکز استفاده می‌کنند، در حالی که به خاصیت اعتیاد آوری آن توجه نکرده و به بدن خود آسیب می‌رسانند. برای آشنایی بیشتر با قرص ریتالین کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور

 

نشانه‌های اعتیاد به مواد محرک

همان‌طور که گفته شد مواد محرک با تغییر در میزان ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین یا سروتونین باعث افزایش انرژی و شادابی در فرد می‌شوند. بااین‌حال هریک از انواع مواد مخدر موجود در این گروه بسته به میزان قدرت و ساختار شیمیایی که دارند نشانه‌های مشخصی را در فرد ایجاد می‌کنند. اما به‌طورکلی می‌توان نشانه‌های مشترک اعتیاد به تمامی مواد محرک را به‌صورت زیر بیان کرد:

_افزایش میزان انرژی و احساس نشاط که باحالت معمول فرد تفاوت دارد

_حریک‌پذیری و پرخاشگری

_احتمال بروز توهم و هذیان

_پرحرفی و در بسیاری از مواقع پرش افکار؛ به‌صورت نیمه‌تمام رها کردن صحبت از یک موضوع و شروع موضوع بعدی

_کاهش نیاز به خواب و عدم احساس خستگی

_کاهش اشتها

_افزایش میل جنسی و بالا رفتن احتمال روابط جنسی پرخطر

_وجود نشانه‌های فیزیولوژیک مثل بالا رفتن فشارخون، افزایش ضربان قلب، تعریق و یا سرخی چشم

درصورتی‌که با همه یا برخی از این نشانه‌ها در فردی مواجه شدید بهتر است برای تشخیص قطعی و انجام اقدامات درمانی به یک متخصص مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که میل شدید به مصرف مجدد یا به‌عبارت‌دیگر وابستگی روانی یکی از مهم‌ترین عوارض استفاده از مواد محرک است و به همین خاطر ترک اعتیاد به این مواد باید زیر نظر متخصص روانشناسی و با کنترل نشانه‌های روانی همچون توهم و هذیان یا ابتلا به افسردگی صورت بگیرد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به مواد محرک

 

عوارض اعتیاد به مواد محرک

با توجه به نوع ماده مخدری که فرد استفاده می‌کند و همچنین مدت‌زمان اعتیاد و یا میزان مصرف، عوارض اعتیاد به انواع مواد محرک با یکدیگر متفاوت خواهد بود. بااین‌حال برخی از شایع‌ترین عوارض اعتیاد به مواد محرک که تقریباً در اعتیاد به‌تمامی این مواد دیده می‌شود عبارتند از:

_بروز مشکلات قلبی و عروقی

_اختلالات کبد و کلیه

_بروز اختلالات خلقی مثل افسردگی

_ضعف در توانایی حافظه و یادگیری

_تحریک‌پذیری و پرخاشگری

_از دست دادن خانواده، شغل و موقعیت اجتماعی

 

درمان اعتیاد به مواد محرک

چنانچه پیشتر نیز گفته شد با توجه به تأثیری که استفاده از مواد محرک بر شرایط روانی فرد باقی می‌گذارد برای درمان اعتیاد به این مواد باید درمان‌های فیزیولوژیک و روان‌شناختی در کنار یکدیگر صورت بگیرد. یکی از اشتباهات رایج در ترک اعتیاد این است که معمولاً افراد پایان مرحله سم‌زدایی و از بین رفتن وابستگی جسمی را به‌عنوان پاکی از اعتیاد تلقی می‌کنند و توجهی به انجام جلسات بازپروری و مشاوره ندارند. این موضوع باعث خواهد شد که فرد دیر یا زود مجدداً مصرف مواد مخدر را شروع کند. تحقیقات نشان داده میزان مصرف در افرادی که پس از یک دوره ترک مجدداً به اعتیاد روی می‌آورند، بالاتر از سایرین خواهد بود. درنتیجه اگر به دنبال ترک اعتیاد به هریک از انواع مواد محرک هستید بهتر است در این زمینه از یک روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

تاثیر خدمات روانشناسی بر ترک اعتیاد

علاوه بر افرادی که قصد ترک اعتیاد به یک ماده مخدر را دارند، چنانچه یکی از اطرافیان شما درگیر اعتیاد به هریک از مواد گفته‌شده در بالاست، می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور راه‌هایی را برای ترغیب فرد به ترک اعتیاد پیدا کنید و یا روش‌هایی را برای جلوگیری از آسیب دیدن سایر اعضای خانواده به دلیل اعتیاد یکی از اعضا آموزش ببینید. در ادامه مهم‌ترین اقدامات روانشناسان درزمینهٔ ترک اعتیاد به مواد محرک را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  • کمک به فرد برای مقابله با وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر پس از ترک
  • بررسی مشکلات و آسیب‌هایی که به دنبال اعتیاد در زندگی فرد ایجاد شده و کمک برای برطرف کردن آن‌ها (برای مثال از دست دادن زندگی مشترک یا مشکلات مربوط به شغل و تحصیل)
  • ریشه‌یابی علل ابتلای فرد به اعتیاد و تلاش برای از بین بردن این دلایل
  • کمک به سایر اعضای خانواده برای شناخت راهکارهای برخورد با فردی که به‌تازگی ترک کرده است
  • مراقبت از سلامت روان فرد و کنترل ابتلای احتمالی به بیماری‌های خلقی مانند افسردگی

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد 

سؤالات متداول

1. مواد محرک یعنی چه؟

مواد محرک دسته‌ای از مواد اعتیادآور هستند که باعث افزایش ترشح برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین شده و از این طریق سبب افزایش انرژی و تمرکز فرد می‌شوند. همچنین نیاز فرد به خواب و استراحت نیز کاهش پیدا می‌کند. ازجمله انواع مواد محرک می‌توان به کوکائین، شیشه و آمفتامین اشاره کرد.

2. اعتیاد به مواد محرک چه نشانه‌هایی دارد؟

افزایش ناگهانی میزان انرژی فرد و کاهش نیاز به استراحت، پرحرفی و پرش افکار، کاهش اشتها و همین‌طور نشانه‌های فیزیولوژیکی مانند افزایش ضربان قلب و فشارخون از نشانه‌های مصرف مواد محرک هستند. به دلیل عوارض زیاد این دارو توصیه میکنیم برای ترک اعتیاد هر چه زودتر اقدام کنید.

3. چرا برخی معتقدند کوکائین و سایر مواد محرک اعتیادآور نیستند؟

وابستگی به مواد محرک معمولاً برخلاف تریاک و سایر مواد افیونی به‌صورت روانی است و جنبه جسمانی اعتیاد در آن‌ها کم‌رنگ‌تر است. به همین خاطر برخی نبود نشانه‌های جسمانی را به معنای عدم اعتیاد می‌دانند که البته این باور اشتباه است و قدرت مواد محرک در ایجاد وابستگی به‌مراتب بیشتر از سایر مواد مخدر است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مواد محرک و نحوه درمان اعتیاد به مواد محرک می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

منبع : مواد محرک 



:: برچسب‌ها: مواد محرک ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با علائم و نشانه‌های اعتیاد به حشیش برای بسیاری از خانواده‌هایی که نگران اعتیاد به این ماده مخدر در عزیزانشان هستند اهمیت بسیاری دارد. درصورت آشنایی با این علائم می‌توانید با مشاهده آن‌ها هرچه سریع‌تر به اعتیاد نزدیکان خود پی برده و برای درمان آن اقدامی انجام دهید. حشیش یک ماده مخدر شایع در جوانان است و به دلیل احساس آرامش و سرخوشی که در فرد ایجاد می‌کند وی را برای مصرف مجدد این ماده تحریک خواهد کرد. طبق آمادها، اکثریت معتادان به حشیش در گروه سنی 18 تا 30 سالگی قرار دارند و این به آن معناست که والدین باید توجه بسیاری به فرزندانشان داشته باشند. درصورتی‌که یکی از نزدیکان شما نشانه‌های اعتیاد به حشیش را دارد، می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین حوزه اعتیاد اطلاعات خود را راجع به این ماده مخدر و نحوه برخورد با فردی که دچار اعتیاد به آن شده افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

اعتیاد به حشیش

علائم اعتیاد به حشیش

نشانه های اعتیاد به حشیش

حشیش چیست؟

حشیش نام یکی از انواع مواد مخدر طبیعی است که از شیره یا صمغ گیاه شاهدانه به دست می‌آید و به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد توهم دارد، در گروه مواد توهم‌زا قرار می‌گیرد. مواد توهم‌زا یا کانابیس­‌ها دسته‌ای از مواد اعتیادآور را تشکیل می‌دهند که شاخص‌ترین آن‌ها حشیش، ماری‌جوانا و گل هستند. بااین‌حال در میان این گروه از مواد مخدر، حشیش نسبت به سایرین قدرت اعتیادآوری بیشتری داشته و مصرف آن برای چند بار می‌تواند باعث ایجاد وابستگی دائمی به این ماده مخدر شود.

اصلی‌ترین و درعین‌حال رایج‌ترین شیوه مصرف حشیش تدخین یا دود کردن آن است. در این روش حشیش را با توتون سیگار مخلوط کرده و داخل کاغذی می‌پیچند و سپس دود ناشی از سوختن آن را از طریق استنشاق وارد ریه‌ها و جریان خون می‌کنند. به همین خاطر در این روش نشانه‌ها با سرعت بالاتری آشکار می‌شوند. از دیگر روش‌های استفاده از این ماده مخدر خوردن آن است که برای این کار آن را همراه با مواد غذایی مثل نوشابه یا کیک استفاده می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : کانابیس چیست | آشنایی با انواع مشتقات کانابیس ها 

 

نشانه‌های مصرف حشیش

چطور می‌توان متوجه شد که فردی حشیش مصرف کرده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت استفاده از این ماده باعث بروز نشانه‌هایی در رفتار و وضعیت فیزیولوژیک فرد می‌شود که با مشاهده آن‌ها می‌توانید به مصرف حشیش توسط فرد پی ببرید. بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که بروز این نشانه‌ها می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی ازجمله میزان مصرف حشیش، سابقه مصرف، شیوه مصرف و یا بسیاری از مسائل دیگر قرار بگیرد. به همین خاطر تشخیص دقیق سوءمصرف حشیش باید توسط متخصصین حوزه اعتیاد صورت بگیرد. این نشانه‌ها صرفاً می‌توانند به‌عنوان زنگ خطری برای شما باشند که خبر از احتمال اعتیاد به حشیش در فردی می‌دهند. ازجمله مهم‌ترین نشانه‌های مصرف حشیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_احساس آرامش و خوشحالی

_صمیمیت بیش‌ازحد با دیگران که به‌طور کلی جزء شخصیت فرد نیست

_خنده‌های بی‌دلیل و شادی که با حالت معمول فرد تفاوت دارد

_قرمز شدن چشم‌ها

_خیره شدن طولانی‌مدت به یک نقطه

_ بدبینی و شکاکیت

_ پرخاشگری

_افزایش اشتها

_کند شدن گذر زمان

 

علائم اعتیاد به حشیش

علائم گفته شده در بالا می‌توانند تا حدودی نشان‌دهنده اعتیاد به حشیش باشند. روانشناسان معتقدند که وجود نشانه‌های بالا به همراه سه نشانه دیگر که به آن‌ها مثلث اعتیاد گفته می‌شود نشان‌دهنده اعتیاد فرد به حشیش هستند. اگر این سه نشانه در شما یا در یکی از نزدیکانتان وجود دارد بهتر است برای آشنایی با راهکارهای ترک اعتیاد به حشیش با یک متخصص درزمینهٔ اعتیاد به مواد مخدر صحبت کنید. این سه نشانه عبارتند از:

1. بالا بردن تدریجی مقدار مصرف

با گذشت مدتی از سوءمصرف حشیش فرد متوجه خواهد شد که دیگر با مصرف این ماده به‌اندازه سابق، احساس لذت نمی‌کند و به همین خاطر مجبور است که میزان مصرف را به‌صورت تدریجی بالا ببرد تا به احساس لذت سابق دست پیدا کند. این موضوع که از آن به‌عنوان تحمل دارویی صحبت می‌شود به این معناست که در روند طبیعی بدن فرد تغییراتی ایجاد شده و نسبت به دوز قبلی دارو مقاوم شده است.

2. نشانه‌های ترک

درصورتی‌که فرد به‌طور ناگهانی مصرف حشیش را قطع کند و یا میزان مصرف را کاهش دهد، علائم ناخوشایند جسمی و روانی را تجربه خواهد کرد که به آن‌ها نشانه‌های ترک گفته می‌شود. بروز این نشانه‌ها یکی از دلایل سخت شدن ترک اعتیاد برای مصرف‌کنندگان است زیرا آن‌ها برای فرار از این علائم ناخوشایند به مصرف مداوم ماده مخدر روی می‌آورند. برخی از نشانه‌های ترک حشیش عبارتند از:

_احساس اضطراب و بی‌قراری

_سردرد

_اختلالات خواب

_دردهای عضلانی

3. رفتارهای دارو­جویی

رفتارهای دارو­جویی به این امر اشاره دارد که معتادان به حشیش معمولاً زمان زیادی را صرف پیدا کردن و استفاده از این ماده مخدر می‌کنند. این موضوع باعث خواهد شد که فرد از بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی عقب مانده و دچار مشکلاتی نظیر افت تحصیلی یا از دست دادن شغل بشود.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور 

 

عوارض اعتیاد به حشیش

استفاده از ماده مخدر حشیش علاوه بر احساس خوشایندی که در فرد ایجاد می‌کند عوارض سوئی را نیز به همراه خواهد داشت؛ برخی از این علائم با مصرف حشیش و بدون ایجاد فاصله زمانی چندانی بروز پیدا می‌کنند و برخی دیگر درصورت استفاده طولانی‌مدت ایجاد خواهد شد. عوارض مصرف حشیش در کوتاه‌مدت عبارتند از:

_اختلالات جنسی

_اختلال در خواب

_ضعف تمرکز

_احتمال وجود توهم و بدبینی

_احتمال وجود پرخاشگری یا اضطراب

همچنین عوارض استفاده بلندمدت از حشیش عبارتند از:

_افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه به دلیل استنشاق دود هیدروکربن در هر بار مصرف حشیش از راه تدخین

_ضعف در سیستم ایمنی بدن

_تشنج

_افزایش احتمال بروز آسیب‌های ژنتیکی و مادرزادی در فرزندان

_اعتیاد به حشیش یا هر ماده مخدر دیگری علاوه بر عوارض جسمانی می‌تواند موقعیت شغلی، تحصیلی و خانوادگی شما را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

درمان اعتیاد به حشیش

به‌طور کلی برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر باید دو گروه از درمان‌های فیزیولوژیک و روان‌شناختی در کنار یکدیگر انجام گیرد. این موضوع به‌ویژه در ارتباط با حشیش که در دسته مواد توهم‌زا قرار دارد اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. با توجه به تاثیری که حشیش و سایر مواد توهم‌زا در سلامت روان فرد باقی می‌گذارند، مشاوره با متخصصین سلامت روان در حین ترک اعتیاد به حشیش اهمیت بالایی دارد.

همانطور که می‌دانید اولین قدم برای درمان اعتیاد به هر نوع ماده مخدر استفاده از جلسات سم‌زدایی و از بین بردن وابستگی جسمی به ماده مخدر است. بااین‌حال برخلاف تصور بسیاری از افراد درمان اعتیاد به مواد مخدر در این مرحله پایان نمی‌یابد و استفاده از جلسات روانشناسی برای جلوگیری از شروع مصرف مجدد و همین طور بررسی سلامت روان فرد اهمیت بسیاری دارد. جهت شروع درمان و ترک حشیش کلیک کنید.

تاثیر جلسات بازپروری در ترک اعتیاد به حشیش 

  • کمک به فرد برای شناسایی موقعیت‌هایی که در آن‌ها وسوسه استفاده مجدد از مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند و آموزش راهکارهایی برای دوری از این موقعیت‌ها یا مقاومت در برابر وسوسه‌های روانی مصرف مجدد
  • کمک به بیمار برای بهبود شرایط زندگی و مشکلاتی که به دلیل اعتیاد به مواد مخدر در جریان زندگی ایجاد شده (مثل از دست دادن زندگی مشترک، از بین رفتن رابطه با فرزندان، از دست دادن شغل و…)
  • ریشه‌یابی دلایل بروز اعتیاد (مثل ضعف در اعتمادبه‌نفس یا ناتوانی در مخالفت با دوستان) و کمک به فرد برای از بین بردن این دلایل به شیوه مناسب.
  • استفاده از جلسات خانواده درمانی برای بررسی وضعیت سلامت اعضای خانواده و کمک به آنان برای پشت سر گذاشتن مشکلات پیش آمده به دلیل اعتیاد یکی از اعضا
  • بررسی آسیب‌هایی که به دلیل استفاده از ماده مخدر در سلامت روان و مغز فرد ایجاد شده و تلاش برای بهبودی آن‌ها
  • استفاده از جلسات گروه درمانی؛ این جلسات به فرد کمک می‌کند با افرادی آشنا شود که شرایطی مشابه و همچنین هدفی مشترک با وی دارند. برای درمان و ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

1.از کجا بفهمیم یک نفر حشیش مصرف کرده؟

استفاده از حشیش نشانه‌هایی را در رفتار فرد باقی می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به احساس آرامش و سرخوشی، سرخی چشم‌ها و یا افزایش اشتها اشاره کرد.

2.استفاده از جلسات بازپروری در درمان اعتیاد به حشیش چه اهمیتی دارد؟

هدف این جلسات در حالت کلی این است که از مصرف مجدد ماده مخدر توسط فرد جلوگیری کند. در عین حال برای بررسی آسیب‌هایی که به دلیل استفاده از این ماده در سلامت روان فرد ایجاد شده نیز بهتر است از جلسات بازپروری استفاده شود.

3.نشانه‌های وابستگی بدنی به حشیش چیست؟

افرادی که به این ماده مخدر اعتیاد دارند درصورتی‌که به طور ناگهانی مصرف آن را قطع کرده و یا کاهش دهند نشانه‌هایی مثل درد عضلانی، سردرد، تعریق و یا بیقراری و اضطراب را تجربه خواهند کرد. در چنین مواردی به جای اقدامات خودسرانه حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم و نشانه‌های اعتیاد به حشیش می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید. 

منبع » اعتیاد به حشیش



:: برچسب‌ها: اعتیاد به حشیش ,
:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

قوی ترین مواد مخدر چه ویژگی‌هایی دارند؟ معمولاً برای بررسی قدرت یک ماده مخدر به میزان اعتیادآور بودن، مدت زمان دوام اثر ماده و همچنین شدت علائمی که ایجاد می‌کند، توجه می‌شود. در کنار این نشانه‌ها معمولاً ترک کردن مواد مخدر قوی تر، به مراتب دشوارتر یا حتی غیرممکن خواهد بود. به همین خاطر در این مطلب راجع به قوی ترین مواد مخدر با یکدیگر صحبت خواهیم کرد. بهتر است در صورت مواجهه با هریک از این مواد، پیش از آنکه مشکلات جدی برای فرد پیش بیاید به یک مشاور در زمینه اعتیاد مراجعه نمایید. در واقع بهره بردن از مشاوره روانشناسی به فرد کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان و با حداقل آسیب جسمی و روحی به درمان اعتیاد خود بپردازد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

قوی ترین مواد مخدر

خطرناک ترین مواد مخدر

 

 

قوی ترین مواد مخدر

این گروه از مواد مخدر معمولاً خاصیت اعتیادآوری بالایی دارند و اثرات منفی ناشی از مصرف آن‌ها تا مدت‌ها فرد را درگیر خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به هریک از این مواد و راه‌های جلوگیری از آسیب دیدن فرزند یا عزیزانتان با یک متخصص اعتیاد به مواد مخدر مشورت نمایید. همچنین اگر در نزدیکی شما فردی به این مواد آلوده شده است بهتر است هرچه سریعتر و پیش از آسیب دیدن بیشتر وی، برای درمان اعتیاد اقدام نمایید. در ادامه به بیان قوی ترین مواد مخدر خواهیم پرداخت.

شیشه یا مت آمفتامین

یکی از رایجترین مواد مخدر موجود در بازار که احتمالاً بارها نام آن را شنیده‌اید شیشه یا کریستال است که با نام‌های دیگری همچون کرانک، مت یا آیس نیز در بازار موجود است. شیشه یک داروی محرک است که پس از استفاده باعث افزایش ترشح دوپامین و نورآدرنالین از مغز می‌شود. با توجه به تأثیری که این دو ماده در ایجاد لذت و احساس خوشحالی دارند با افزایش ترشح آن‌ها، فرد احساس سرخوشی زائدالوصفی را تجربه خواهد کرد. علاوه بر این با استفاده از این ماده مخدر، احساس خواب آلودگی و گرسنگی نیز کاهش پیدا می‌کند.

به همین خاطر علاوه بر کسانی که به دنبال تجربه شادی هستند بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش نیاز به خواب یا لاغری هستند نیز معمولاً به این دارو روی می‌آورند. تجربه احساس لذت و خوشحالی یا بالا رفتن انرژی و تمرکز که به دنبال مصرف شیشه برای فرد ایجاد می‌شود، مهم‌ترین عامل در تمایل به تکرار مصرف شیشه یا به عبارتی اعتیاد به آن است.

در کنار این مسائل ترشح بیش از حد دوپامین در مغز باعث بروز توهم خواهد شد و به همین خاطر اکثر مصرف کنندگان شیشه با توهمات حسی درگیر می‌شوند. علاوه بر توهم، مصرف کنندگان شیشه به دلیل بروز اختلال در سیستم اعصاب مرکزی، توانایی لذت بردن از موضوعات مختلف را از دست می‌دهند. به عبارتی این افراد برای اینکه بتوانند روحیات خود را در حالت معمول نگه دارند می‌بایست همواره از شیشه استفاده کنند. در غیر این صورت آن‌ها از هیچ چیز لذت نمی‌برند و اگر از مواد استفاده نکنند دچار افسردگی‌های شدید می‌شوند. برای آشنایی با علائم اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

سالویا از قوی ترین مواد مخدر

ماده مخدر سالویا که از برگ گیاه سلوی به دست می‌آید یکی از قویترین مواد مخدر شناسایی شده است و خاصیت توهم زایی بسیار بالایی دارد. معمول‌ترین حالت استعمال این دارو به صورت دود کردن برگ‌های آن می‌باشد. با گذشت مدت اندکی از مصرف این دارو، خاصیت توهم زایی آن نمایان می‌شود و فرد دچار توهم‌های حسی شدید همراه با احساس اضطراب و تنش بیش از حد می‌شود. هم آمیزی احساسات به صورتی که فرد صداها را به جای شنیدن می‌بیند، از نتایج مصرف این ماده هستند. اگرچه نتایج استفاده از این دارو حداکثر ظرف 10 دقیقه پس از مصرف از بین می‌رود اما شدت تجربه این علائم چنان زیاد است که معمولاً مصرف کنندگان به دنبال تجربه مجدد آن نخواهند بود.

دی ام تی

دی ام تی که به گفته برخی از متخصصان خطرناک ترین ماده مخدر موجود در جهان است معمولاً از شیوه استنشاق و با دود کردن این ماده استعمال می‌شود. اگرچه به واقع نتایج این ماده، ظرف 15 دقیقه پس از مصرف از بین می‌رود اما مصرف کنندگان معمولاً برای مدت‌ها یا حتی شاید سال‌ها تجربه نشئگی آن را احساس می‌کنند. یکی از متفاوت‌ترین ویژگی‌های این ماده این است که تمامی مصرف کنندگان یک تجربه مشابه را گزارش می‌کنند. آن‌ها معتقدند که پس از مصرف وارد بعد دیگری از دنیا شده و با خدا صحبت کرده‌اند. از دیگر نتایج مصرف این دارو می‌توان به احساس لرزش، از دست دادن حالت هشیاری، شنیدن صداهای مبهم یا قرار گرفتن در یک تونل پر از رنگ‌ها و اشیا هندسی اشاره کرد.

وونگا از قوی ترین مواد مخدر

وونگا نام یک ماده مخدر است که در آفریقای جنوبی تولید می‌شود و در سال جدید مصرف آن شیوع بالایی پیدا کرده است. این دارو به شکل یک پودر سفید تهیه می‌شود که می‌بایست دود شده و مورد استنشاق قرار بگیرد. با گذشت زمان کوتاهی از مصرف این دارو، فرد احساس لذت، آرامش و گرم شدن بدن را تجربه می‌کند که باعث علاقه به مصرف مجدد می‌شود؛ اما با توجه به اینکه در تولید آن از انواع مواد مختلف مثل مواد شوینده استفاده می‌شود، اندکی پس از پایان حالت نشئگی فرد دچار دلدرد و علائم جسمی بسیار شدید می‌شود. اضطراب و افسردگی از دیگر علائمی هستند که مصرف کنندگان تجربه خواهند کرد. بروز علائم جسمی و روانی دردناک و غیرقابل تحمل باعث می‌شود که مصرف کنندگان توانایی ترک کردن این ماده را نداشته باشند.

لین

لین یکی از انواع مواد مخدر است که ماده اصلی در تهیه آن شربت سینه است؛ اما در عین حال کدئین یا هروئین نیز در ترکیبات آن یافت می‌شود. این ماده که به آن نوشیدنی ارغوانی نیز گفته می‌شود، از این نظر در گروه قوی ترین مواد مخدر قرار گرفته است که باعث مرگ افراد بسیاری شده است. وجود عفونت در دستگاه دفع ادرار، کاهش ضربان قلب و صحبت کردن‌های نامفهوم از عوارض مصرف این ماده هستند.

برومو دراگون فلای از قوی ترین مواد مخدر

این ماده مخدر به دلیل ساختار مولکولی خاصی که دارد به سنجاقک یا دراگون فلای معروف شده است. با مصرف این ماده برای مدتی در حدود سه روز دچار توهم و سایر حالت‌های ناشی از وجود آن در بدن خواهید بود و به همین خاطر به عنوان یکی از قوی ترین مواد مخدر شناخته می‌شود. نشانه‌های مصرف این دارو در افراد مختلف متفاوت است و می‌تواند گروهی از توهم‌های دیداری یا شنیداری را باعث شود. در صورتی که دراگون فلای بیش از یک گرم در هربار مصرف استفاده شود، می‌تواند برای فرد خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد اعتیاد آور 

 

نفس شیطان

نفس شیطان که به آن (اسکوپولامین) یا (بوروندانگا) نیز گفته می‌شود برخلاف سایر مواد مخدر، توسط خود فرد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این دارو باعث می‌شود که مصرف کننده در یک حالت مشابه هیپنوتیزم قرار گرفته و قدرت اراده خود را از دست بدهد. به همین خاطر احتمال دارد هر دستوری که به او داده می‌شود را اجرا کند. نکته حائز اهمیت این است که با از بین رفتن اثر این دارو و بازگشت هوشیاری مصرف کننده وی هیچ آگاهی از وقایع پیش آمده نخواهد داشت. به همین خاطر سارقان و خلافکاران معمولاً با استفاده از این دارو قربانیان خود را شکار می‌کنند.

کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل در ابتدا به عنوان یک داروی مسکن و از مورفین ساخته شد اما به دلیل اثرات مخربی که داشت کنار گذاشته شد. با این حال با توجه به آسان بودن طرز تهیه و قیمت پایینی که دارد توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. اثرات سوء مصرف این ماده مخدر تا حدی است که مصرف کنندگان آن معمولا یک تا دو سال پس از شروع مصرف فوت می‌کنند. تغییر رنگ پوست به قهوه‌ای و ایجاد زخم‌های شدید از عوارض مصرف این ماده مخدر هستند.

مهم‌ترین دلیلی که ترک این مواد را دشوار می‌سازد، درد وحشتناک جسمی است که فرد در حین ترک کردن این ماده با آن درگیر خواهد بود و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که سم زدایی این ماده از بدن در حدود یک ماه طول می‌کشد و این به معنای تحمل درد ترک کردن برای چنین مدت زمانی است.

نمک حمام از قوی ترین مواد مخدر

این ماده اعتیاد آور که به‌صورت کریستالی یافت می‌شود، از بوته‌ای به نام خات تهیه شده و به دلیل خاصیت انرژی بخشی که دارد توسط مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت استفاده از این ماده نشانه‌های روانپریشانه به خصوص توهم تا چند روز پس از مصرف نیز ادامه پیدا می‌کند. مصرف بیش از حد این ماده می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و حتی مرگ فرد شود.

فلاکا

ماده مخدر فلاکا یا زامبی با افزایش فشارخون و انرژی بخشی بیش از حد باعث می‌شود مصرف کننده قدرت انجام کارهای خارق العاده‌ای را داشته باشد. درعین حال با ایجاد تحریف در ادراکات و خودآگاهی فرد باعث ایجاد یک باور اشتباه به صورت داشتن قدرت برای انجام هرکاری می‌شود. دلیل نام گذاری این ماده مخدر به زامبی به این خاطر است که بارها دیده شده مصرف کنندگان این ماده به دیگران حمله می‌کنند و می‌خواهند به آن‌ها آسیب برسانند.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد

 

سؤالات متداول درباره قوی ترین مواد مخدر

بر چه اساسی قدرتمندترین مواد مخدر شناسایی می‌شوند؟

این مواد به دلیل قدرت تأثیرگذاری بیشتر، خاصیت اعتیادآوری بالاتر یا اثرات سوئی که به همراه دارند نسبت به سایر مواد مخدر قوی تر تصور می‌شوند.

آیا می‌توان مواد مخدر قوی را ترک کرد؟

ترک کردن این مواد غیرممکن نیست اما احتیاج به زمان طولانی‌تری دارد و ممکن است فرد احساسات ناخوشایند بیشتری را در حین سم زدایی تجربه کند. برای اطلاع از بهترین روش های درمان مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

مواد مخدر قوی پس از چندبار استفاده منجر به اعتیاد می‌شوند؟

این موضوع با توجه به نوع ماده و میزان مصرف و همینطور ویژگی‌های فرد مصرف کننده مثل جنس، وزن یا سن متفاوت خواهد بود؛ اما اکثر آن‌ها پس از یک یا دوبار مصرف خاصیت اعتیادآوری خود را نشان خواهند داد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

 

منبع : قوی ترین مواد مخدر



:: برچسب‌ها: قوی ترین مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برگشت بعد از طلاق اتفاق چندان شایعی نیست چراکه افراد معمولا نمی‌توانند مشکلات و اتفاقات گذشته را فراموش کنند. یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که در زندگی می‌تواند رخ دهد جدایی زن‌ و شوهر از یکدیگر است. آن‌ها تا مدت‌ها آشفته و پریشان هستند و از لحاظ روحی در وضعیت بدی قرار می‌گیرند. اما برخی اوقات یکی از زوجین تصمیم می‌گیرد تا همسر سابقش را بازگرداند‌ و دوباره کنار او زندگی کند. معمولاً این برگشت از طرف مرد صورت می‌گیرد. برای برگرداندن همسر سابقتان باید مطمئن باشید که دلایلتان برای برگشت کاملا منطقی و درست هستند چراکه همیشه برگشت به رابطه قبلی نمی‌تواند ایده خوبی باشد. اما اگر دلایلتان درست و موجه باشند با یک برنامه صحیح و با بالا بردن سطح آگاهی و مهارت‌هایتان می‌توانید یک رابطه محکم و پایدار با همسر سابق خود ایجاد کنید. کمک گرفتن از روانشناس برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه ضروری است.      

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

برگشت بعد از طلاق

راه های برگشت همسر بعد طلاق

 

 

 

برگشت بعد از طلاق 

بعد از چند ماه یا چند سال پس از اینکه زن و مرد از یکدیگر جدا شده‌اند، ممکن است دوباره به هم ابراز علاقه کنند زیرا هرگز نتوانسته‌اند از زندگی قبلی‌شان بگذرند و آن را پشت سر بگذارند، به همین دلیل به رابطه‌شان برمی‌گردند و می‌خواهند دوباره زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند. مرد یا زن ممکن است برای جذب طرف مقابل هر کاری که باعث خوشحالی‌اش می‌شود را انجام دهد. اگر طرف مقابل هم تمایل داشته باشد که به همسر سابقش بازگردد باید بتواند زندگی مستقل خودش را شکل دهد. به انجام کارهایی که همیشه دوست داشته است بپردازد تا ظرفیت روحی خود را برای تصمیم‌گیری بهتر بیشتر کند.

اگر فوراً به درخواست او جواب بدهد و زندگی‌ که برای خود ساخته را متوقف کند ممکن است دوباره دچار اشتباه شود. هر کدام از زوجین باید اشتباه خود را بپذیرند و مشکلاتی که عامل جدایی‌شان بوده را حل کنند. در غیر این صورت دوباره همان راه رفته را باز خواهند گشت و همان اشتباهات را تکرار می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : زندگی بعد از طلاق | مدیریت زندگی بعد از طلاق برای مرد و زن

                                                   

 

دلایل بازگشت بعد از طلاق

مهم‌ترین دلیل برگشت بعد از طلاق این است که فرد هنوز همسر سابق  خود را دوست دارد و عاشق اوست. در اینجا شما متوجه می‌شوید که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید چراکه نمی‌توانید بدون او زندگی کنید. شما نمی‌توانید زندگی عاطفی گذشته خود را فراموش کنید به همین خاطر این جدایی برایتان غیرقابل تحمل خواهد بود، بنابراین تصمیم به بازگرداندن همسر سابق خود می‌گیرید. گاهی اوقات ممکن است مشکلات گذشته یک سوءتفاهم باشد و از روی لجبازی و دخالت‌های بی‌مورد اطرافیان صورت گیرد. به این فکر کنید که چه چیزی باعث جدایی‌تان شده‌ است.

اگر شما و همسرتان هردو مایل هستید که به زندگی مشترکتان برگردید دلیل جدایی‌تان را باید مشخص سازید و آن را رفع کنید. وجود فرزند در زندگی یکی از دلایل مهم برای بازگشت بعد از طلاق است. این موضوع ارزشش را دارد که برای آن تلاش کنید چراکه بزرگ شدن فرزند در یک محیط استرس‌زا و نامناسب، بدترین حالت ممکن است.                               

شرایط صحیح برگشت بعد از طلاق

در ابتدا باید واقع‌گرا باشید یعنی ممکن است در ابتدای بازگشت دچار اختلاف شوید و باید خود را برای مقابله با این اختلافات آماده سازید. بازگشت شما به این معنی نیست که دیگر اختلافات وجود ندارند. باید با خود صادق باشید و در مورد انگیزه‌های بازگشت‌تان به رابطه فکر کنید و به دقت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از مشاورین متخصص و روانشناسان باتجربه نیز کمک بگیرید، چرا که ممکن است این حس برگشت موقتی بوده و فقط ناشی از فشارهای مختلف اطرافتان باشد. یک لیست مشترک از دلایل طلاقتان تهیه کنید و هر علت را به خوبی بررسی نمایید. در آخر اینکه اگر تمایل به برگشت دارید بهتر است همه چیز را فراموش کنید و طرف مقابل‌تان را ببخشید ولی اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است فکر برگشت به همسرتان را فراموش کنید.

 

برگشت بعد از طلاق | چگونه بعد از طلاق همسر سابقتان را بازگردانید؟

اگر بعد از طلاق تصمیم گرفته‌اید که همسر سابقتان را برگردانید دلیل و انگیزه‌‌تان برای برگشت به رابطه را به دقت بررسی نمایید تا اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنید. مطمئن شوید دلیلی که باعث طلاق‌تان شده است برطرف شده و اکنون آمادگی شروع مجدد ازدواج را دارید. برای برگرداندن همسر سابقتان باید صبور باشید و عجولانه تصمیم نگیرید. مدتی ارتباط خود با همسر سابقتان به طور کامل قطع کنید تا اعتماد‌به‌نفس‌تان را دوباره به دست آورید. پس از گذشت مدتی با او تماس بگیرید و کم کم به همسر سابقتان نزدیک شوید و با کمک هم رابطه‌تان را از اول بسازید.

برای اینکه در بازگشت به زندگی مشترک‌تان موفق باشید دلیل اصلی طلاق را مشخص و برطرف کنید و به نیاز‌های یکدیگر توجه نمایید. در این راه می‌توانید از مشاورین متخصص و با تجربه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

نکاتی برای بازگشت موفق بعد از طلاق

زن و مردی که تصمیم به برگشت بعد از طلاق دارند، در صورتی موفق می‌شوند که اشتباهات گذشته خود را جبران کرده و برای رفع آن بکوشند. البته این خواسته باید دو طرفه باشد چراکه اگر فقط قصد جبران اشتباهات از جانب یک نفر باشد، وضعیت دوباره به همان شکل قبلی باز خواهد گشت. اگر زن و مردی از طلاق‌شان لطمه دیده‌اند و مطمئن هستند که می‌خواهند زندگی خود را بازسازی کنند باید اعتماد یکدیگر را جلب کرده و برای جبران اشتباهات گذشته خود تلاش کنند. آنان باید صداقت کامل داشته باشند و از نقش بازی کردن پرهیز کنند چراکه این کار آسیب بیشتری به رابطه‌شان می‌زند.

 

سوالات متداول

_آیا برگشت بعد از طلاق صحیح است؟

برای این منظور باید تمام جوانب را بسنجید چراکه اگر آمادگی شروع مجدد ازدواج را نداشته باشید، مشکلاتتان دوباره شروع خواهد شد و چه بسا شدت درگیری افزایش یابد. برای تصمیم گیری بهتر توصیه می‌شود که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید. 

 

منبع : برگشت بعد از طلاق



:: برچسب‌ها: برگشت بعد از طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ارگاسم دروغین در یک رابطه جنسی به این معناست که فرد وانمود می‌کند به ارگاسم رسیده درحالی‌که درواقع این لذت را تجربه نکرده است. اگرچه ارگاسم دروغین اکثر مواقع در خانم‌ها مشاهده می‌شود بااین‌حال برخی از آقایان نیز در برخی شرایط این موضوع را وانمود می‌کنند. در بسیاری از موارد تلاش برای خوشحال کردن طرف مقابل و یا خستگی از طولانی شدن رابطه جنسی باعث تظاهر در رسیدن به ارگاسم می‌شود. اگرچه ارگاسم دروغین در کوتاه‌مدت به شما کمک می‌کند اما باید توجه داشته باشید که اگر این مسئله به یک عادت تبدیل شود، می‌تواند مشکلات جدی را در رابطه شما و همسرتان ایجاد کند. به همین خاطر ما در این مطلب به بررسی کامل ارگاسم دروغین پرداخته‌ایم. اگر احساس می‌کنید ضعف یا مشکلی در رابطه جنسی شما وجود دارد، بهتر است در این مورد با یک متخصص صحبت کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :

ارگاسم دروغین

علت و پیامدهای تظاهر به ارگاسم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارگاسم دروغین چیست؟

ارگاسم دروغین به این معناست که فرد پیش از رسیدن به اوج لذت جنسی با وانمود کردن حالاتی تظاهر می‌کند که به ارگاسم رسیده است. با توجه به اینکه رسیدن به نقطه ارضا جنسی در خانم‌ها نمود بیرونی چندان مشخصی ندارد این تظاهر معمولاً در خانم‌ها دیده می‌شود اما برخی از آقایان نیز ممکن است به ارگاسم دروغین متوسل شوند. به‌طورکلی می‌توان انتظار داشت که استفاده از این فریب به معنای وجود مشکل در ارتباط جنسی میان دو طرف است و درصورتی‌که ارگاسم دروغین به یک عادت تبدیل شودT می‌تواند این مشکل را روزبه‌روز شدت بخشد. بهتر است به‌جای تظاهر به ارگاسم راهکارهای دیگری مثل گفت‌وگو با همسر یا کمک گرفتن از یک متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید : ارگاسم در زنان

 

دلایل ارگاسم دروغین

اگر متوجه تظاهر شریک جنسیتان به ارگاسم شده باشیدT احتمالاً به دنبال پاسخ این سؤال خواهید بود که چه دلایلی برای ارگاسم دروغین وجود دارد. روانشناسان معتقدند که با توجه به هر سبکی از رابطه و شخصیت افراد ممکن است دلایل مختلفی برای این موضوع وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

1. نگرانی از بابت قضاوت دیگران

دیر انزالی به همان اندازه که می‌تواند برای مردان نشانه توانایی و قدرت باشد در زنان یا حتی برخی از مردان نکته منفی به‌حساب می‌آید. به همین خاطر ممکن است فرد پیش از انزال و برای اینکه دیگران راجع به او فکر نامناسبی نکنند رسیدن به ارگاسم را تظاهر کند. این موضوع از زمانی که دیرانزالی در کتاب راهنمای تشخیصی بیماری‌های روانی به‌عنوان یک نقص در کارکرد جنسی مطرح شد، قوت بیشتری پیدا کرد.

2. طولانی شدن مدت رابطه جنسی

طولانی شدن رابطه جنسی می‌تواند به‌جای لذت بیشتر خستگی و معذب شدن یکی از طرفین را به همراه داشته باشد و به همین خاطر وی با تظاهر اینکه به ارگاسم رسیده است به‌نوعی برای پایان دادن به رابطه جنسی تلاش کند. به این نکته توجه داشته باشید که صرف طولانی شدن رابطه جنسی نمی‌تواند لذت‌بخش باشد و اگر به دنبال ایجاد لذت در شریک جنسی خود هستید، باید راه‌های معاشقه و ایجاد لذت در همسر خود را به‌خوبی بشناسید و در طول رابطه از آن استفاده کنید تا وی احساس خستگی نداشته باشد. برای این کار می‌توانید از روانشناسان متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید.

3. باکفایت جلوه دادن شریک جنسی

یکی از موضوعاتی که برای آقایان به‌عنوان یک توانایی محسوب شده و می‌تواند اعتمادبه‌نفس آن‌ها را درزمینهٔ مسائل جنسی افزایش دهد این است که بتوانند شریک جنسی خود را به اوج لذت جنسی برسانند. این موضوع باعث شده که برخی از خانم‌ها برای توانمند نشان دادن همسر خود و یا جلوگیری از آسیب دیدن اعتمادبه‌نفس جنسی وی به ارگاسم دروغین متوسل شوند. اگرچه این مسئله در کوتاه‌مدت می‌تواند باعث احساس توانایی در همسر شما شود اما در بلندمدت آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

4. لذت نبردن از رابطه جنسی

گاهی اوقات رابطه جنسی می‌تواند به دلایلی همچون دردناک بودن و یا درگیری روحی فرد به‌جای منبعی برای کسب لذت، باعث ناراحتی فرد باشد. در این شرایط ممکن است فرد برای پایان دادن به رابطه جنسی بدون ناراحت کردن طرف مقابل تظاهر کند که به ارگاسم رسیده است.

 

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر

 

آسیب‌های ارگاسم دروغین

همان‌طور که گفته شد درصورتی‌که ارگاسم دروغین به یک عادت تبدیل شود آسیب‌های بسیاری را در زندگی مشترک شما به همراه خواهد داشت که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1. خسته شدن از تظاهر

تظاهر به اینکه به نقطه ارضا جنسی رسیده‌اید در کوتاه‌مدت شما را به هدفتان خواهد رساند امامسلم است که نمی‌توانید برای همیشه به این موضوع ادامه دهید و دیر یا زود از توسل به ارگاسم دروغین خسته خواهید شد. در این شرایط چطور می‌خواهید مشکل خود را برطرف کنید؟ آیا می‌توانید به همسرتان بگویید که برای مدت طولانی حقیقت را از او پنهان کرده‌اید؟

2. ایجاد سردمزاجی

نرسیدن به ارگاسم واقعی باعث می‌شود به‌تدریج نسبت به همسر و برقراری رابطه جنسی با وی دلسرد شوید. طبیعی است که وقتی شما از رابطه جنسی خود لذت نمی‌برید تمایلی نیز برای انجام آن نداشته باشید. سردمزاجی یکی از مشکلات جنسی است که مشکلات روحی و عاطفی بسیاری را برای شما به وجود خواهد آورد. درنتیجه اگر دچار این مشکل شده‌اید بهتر است از یک متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید.

3. آسیب دیدن طرف مقابل

در شرایطی که با کمک گرفتن از ارگاسم‌های دروغین این باور را در همسرتان ایجاد کرده‌اید که درزمینهٔ مسائل جنسی توانمند است، اگر ناگهان او را متوجه این مطلب کنید که تمامی باورهایش در ارتباط با رابطه جنسی با شما اشتباه بوده، وی دچار آسیب روحی بسیاری خواهد شد. توجه به مشکلات از روز اول و تلاش برای بهبود آن ممکن است برای طرف مقابل ناراحت‌کننده باشد اما بااین‌حال قابل‌پذیرش‌تر از زمانی خواهد بود که شما پس از گذشت مدتی باورهای مثبت وی راجع به خودش را زیر سؤال ببرید.

4. ابتلا به بیماری‌های روحی

شما با وانمود کردن این مطلب که به لذت جنسی دست پیدا کرده‌اید خود را از رسیدن واقعی به آن محروم می‌کنید. عدم وجود ارضای جنسی معمولاً عوارض و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد آورد که ازجمله آن‌ها افسردگی و اضطراب هستند.

 

به‌جای ارگاسم دروغین چه کنیم؟

در این قسمت به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که به‌جای توسل به ارگاسم دروغین چه کارهایی می‌توان انجام داد. این موضوع تا حد زیادی بستگی به شرایط زندگی شما و نوع مشکلی دارد که باعث عدم ارضای جنسی شده است. بااین‌حال راه‌حل شما هرچه باشد به‌طورقطع تظاهر نخواهد بود.

شما می‌توانید با همسر خود راجع به مشکلی که دارید صحبت کرده و خواسته‌ها و تمایلاتتان درزمینهٔ مسائل جنسی را برای او توضیح دهید. این مسئله باعث افزایش آگاهی وی از تمایلات شما شده و تا حدودی احتمال دستیابی شما به ارگاسم واقعی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید با کمک گرفتن از یک سکس تراپ و یا مطالعه کتاب‌ها و سایت‌های معتبر اطلاعات خود را راجع به تمایلات جنسی در همسر افزایش دهید.

یکی از نکاتی که در صحبت با همسر باید به آن توجه داشته باشید این است که این اطمینان را در وی ایجاد نمایید که مشکل شما به دلیل ضعف و ناتوانی او و یا بیماری هر یک از شما دو نفر نیست و صرفاً نیاز دارید تا با یکدیگر درزمینهٔ مسائل جنسی به تفاهم برسید. استفاده از کلمات منفی در ارتباط با همسرتان باعث ناراحتی او و یا بروز تنش در رابطه‌تان خواهد شد؛ به همین خاطر سعی کنید تا حد امکان شرایط را در آرامش و با حفظ احترام به هردویتان پیش ببرید.

 

سؤالات متداول

1.چه دلایلی برای ارگاسم دروغین وجود دارد؟

لذت نبردن از رابطه جنسی به دلیل طولانی یا دردناک شدن آن ازجمله دلایل این موضوع است. علاوه بر این امکان دارد برخی از خانم‌ها به دلیل تمایل به ایجاد احساس کفایت در همسر خود، تظاهر به رسیدن به ارگاسم کنند.

2.آیا ارگاسم دروغین می‌تواند به رابطه آسیب بزند؟

اگر ارگاسم دروغین به یک عادت متداول در طول رابطه جنسی شما با همسرتان تبدیل شود باعث آسیب دیدن رابطه جنسی شما خواهد شد. ازجمله آسیب‌های این مسئله بروز سردمزاجی و یا خستگی از تظاهر است. برای درمان آسیب ها حتما باید مشاوره جنسی دریافت کنید.

3.چطور می‌توانم به همسرم بگویم که تابه‌حال راجع به تجربه لذت جنسی به او دروغ می‌گفتم؟

برای پیدا کردن راه‌حلی دراین‌باره معمولاً توصیه می‌شود که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید و یا می‌توانید به همسرتان بگویید که اخیراً احساس می‌کنید احساس ارگاسم در شما با مشکل مواجه شده و به‌اندازه گذشته از رابطه لذت نمی‌برید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارگاسم دروغین می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

منبع : ارگاسم دروغین



:: برچسب‌ها: ارگاسم دروغین ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()